- 2 -
Schets B gaat er van uit, dat de dubbele en de enkele rijstrook
slechts zullen worden gescheiden door een witte streep. Het is mogelijk.,
deze oplossing'te verwezenlijken op de bestaande asfaltverharding. Elke
rijstrook krijgt dan een breedte van nog geen 3.00 m. Het verkeersbeeld
zal minder rustig zijn en ook de veiligheid zal in dit geval in het
gedrang komen. De parallelwegen kunnen op de bestaande breedte worden
gehandhaafd. Uiteraard zullen de kosten van uitvoering van een plan,
uitgewerkt op basis van schets B geringer zijn dan die volgens schets A,
terwijl de capaciteit van beide plannen praktisch gelijk zal zijn.
Wij zijn op grond van het vorenstaande tot de slotsom gekomen,
dat realisering van een plan volgens schets A.vooral met het oog op de
toekomst voorkeur verdient.
Onder médedeling, dat de meerderheid van de .leden van de Commissie
voor Openbare Werken zich met ons standpunt kan verenigen, geven wij
U in overweging te besluiten overeenkomstig het hierna afgedrukte
ontwebp.'
Burgemeester én Wethouders van Leeuwarden,
J.S. Brandsma Burgemeester.
W.J.Go Reumer
Secretaris,
loco
No. 884.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders
van 20 januari 1977 (bijlage no. 62);
BESLUIT
I. voor het voorbereiden van een plan voor het plaatsen van een verkeers—
lichteninstallatie op de kruising Dammelaan/Wollegaast/jelsumerstraat
mede omvattende een plan voor het aanpassen van de aansluitende wegen,
een krediet beschikbaar te stellen van 75*000» 5
II. zich in principe uit te spreken voor het uitwerken van de onder I
bedoelde plannen overeenkomstig de bij dit besluit behorende schets-
tekening, gemerkt A.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.