dh/jo&güb 4 Kosten In het oorspronkelijke studlevoorstel werd voor een gescheiden aanpak tussen een Verkeersstructuurplan en het verkeerscircu latieplan gekozen. Thans wordt voorgesteld om zoveel mogelijk werkzaamheden in één totaalplan te kombinerenHe» is echter duidelijk dat. het merendeel van de toen voorgeste Me aktiviteiten ook in de huidige studie-opzet moeten worden verricht. Besparingen zijn slechts in beperkte mate mogelijk waar het de inventarisatiefase en de rapportage betreft. In het volgen de zijn niet uitsluitend de meerkosten ten opzichte van het oorspronkelijke verkeersstructuurplan bepaald maar is voor de ze gewijzigde opzet een integrale kostenraming gegeven. Kostenraming Verkeersstruc tuur- en Uitwerkinqsplan 1. Inventarisatie van de bestaande plannen 20.000,-- 2. Bestuderen van doelstellingen en beleidsvoor- 20.000,-- nemens. Formuleren van het verkeers- en ver voersbeleid 3. Verzamelen van gegevens en analyse van het 40.000,-- onderzoekresultaa t 4. Uitwerken van de wensstructuen voor de ver- 25.000,-- schillende vervoerswijzen 5. Confrontatie van wensstructuien en het aange ven van conflictoplossingen door het doen van afgewogen keuzen a. verkeerskundi ge toetsing van de plannen aan 35.000,-- het. optredende verkeer (kwantitatief) b. beleidsmatige toetsing var. de plannen aan 15.000, het geformuleerde beleid (uitgangspunten) 6. Fasering van de voorstellen en het nader uit- 30.000, werken van de verkeers- en vervoersvoorzie ningen die op de korte termi n kunnen worden gerealiseerd 7. Bepalen aanvullende verkeersmaatregelen en 3 5.000,-- het naar behoefte uitdetailieren van een aan tal knelpunten 8. Opstellen concept-rapport 35.000,-- 9. Werkoverleg 3 0.000,-- Totaal 245.000,-- (excl. BTW) De genoemde bedragen dienen als richtlijn te worden gehanteerd en kunnen niet als een exacte begroting per onderdeel worden opgevat. De werkzaarnlieden die tot nu toe in liet kader van de oorspronkelijke studie-opdracht werden verricht kunnen onder de punten 1 en 2 en gedeeltelijk onder de punten 3 en 4 worden verva t De verrekening van onze kosten wordt gebaseerd op de aan de opdracht bestede tijd en gemaakte kosten als omschreven in de algemene- en nadere bepalingen van de hoofdstukken III en UIA van de "Regeling van de verhouding tussen opdrachtgever en adviserend ingenieur" (R.V.m.I. 1966 - herziene druk 1971). Voor de berekening van het honorarium van de raadgevend in genieur (onze 0 NRI.-leden) als bedoeld in artikel 53 punt 1 geldt momenteel per normale werkdag een bedrag van 790, Het omslagpercentage genoemd in artikel 53 punt 2 is per 1 januari 1976 vastgesteld op ">2,5%. In aansluiting op het eerder door ons opgestelde tijdschema wordt de benodigde tijdsduur voor de volledige uitvoering van deze studie op 12 maanden vanat heden geschat. HvA/JB

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1977 | | pagina 271