dh/jo&güb
4
Kosten
In het oorspronkelijke studlevoorstel werd voor een gescheiden
aanpak tussen een Verkeersstructuurplan en het verkeerscircu
latieplan gekozen.
Thans wordt voorgesteld om zoveel mogelijk werkzaamheden in
één totaalplan te kombinerenHe» is echter duidelijk dat. het
merendeel van de toen voorgeste Me aktiviteiten ook in de
huidige studie-opzet moeten worden verricht.
Besparingen zijn slechts in beperkte mate mogelijk waar het
de inventarisatiefase en de rapportage betreft. In het volgen
de zijn niet uitsluitend de meerkosten ten opzichte van het
oorspronkelijke verkeersstructuurplan bepaald maar is voor de
ze gewijzigde opzet een integrale kostenraming gegeven.
Kostenraming Verkeersstruc tuur- en Uitwerkinqsplan
1. Inventarisatie van de bestaande plannen 20.000,--
2. Bestuderen van doelstellingen en beleidsvoor- 20.000,--
nemens. Formuleren van het verkeers- en ver
voersbeleid
3. Verzamelen van gegevens en analyse van het 40.000,--
onderzoekresultaa t
4. Uitwerken van de wensstructuen voor de ver- 25.000,--
schillende vervoerswijzen
5. Confrontatie van wensstructuien en het aange
ven van conflictoplossingen door het doen van
afgewogen keuzen
a. verkeerskundi ge toetsing van de plannen aan 35.000,--
het. optredende verkeer (kwantitatief)
b. beleidsmatige toetsing var. de plannen aan 15.000,
het geformuleerde beleid (uitgangspunten)
6. Fasering van de voorstellen en het nader uit- 30.000,
werken van de verkeers- en vervoersvoorzie
ningen die op de korte termi n kunnen worden
gerealiseerd
7. Bepalen aanvullende verkeersmaatregelen en 3 5.000,--
het naar behoefte uitdetailieren van een aan
tal knelpunten
8. Opstellen concept-rapport 35.000,--
9. Werkoverleg 3 0.000,--
Totaal 245.000,--
(excl. BTW)
De genoemde bedragen dienen als richtlijn te worden gehanteerd
en kunnen niet als een exacte begroting per onderdeel worden
opgevat. De werkzaarnlieden die tot nu toe in liet kader van de
oorspronkelijke studie-opdracht werden verricht kunnen onder
de punten 1 en 2 en gedeeltelijk onder de punten 3 en 4 worden
verva t
De verrekening van onze kosten wordt gebaseerd op de aan de
opdracht bestede tijd en gemaakte kosten als omschreven in
de algemene- en nadere bepalingen van de hoofdstukken III en
UIA van de "Regeling van de verhouding tussen opdrachtgever
en adviserend ingenieur" (R.V.m.I. 1966 - herziene druk 1971).
Voor de berekening van het honorarium van de raadgevend in
genieur (onze 0 NRI.-leden) als bedoeld in artikel 53 punt 1
geldt momenteel per normale werkdag een bedrag van 790,
Het omslagpercentage genoemd in artikel 53 punt 2 is per
1 januari 1976 vastgesteld op ">2,5%.
In aansluiting op het eerder door ons opgestelde tijdschema
wordt de benodigde tijdsduur voor de volledige uitvoering van
deze studie op 12 maanden vanat heden geschat.
HvA/JB