3 - 29 p 164. Hoe staat het college tegenover 164 het toepassen van verkeersdrem pels in woonwijken en in de bin nenstad? P 165. Zou het college stappen willen 165 ondernemen om op de aansluiting Cornelis Trooststraat-d'Honde- coeterstraat een VOP aan te leg gen? Voor ouderen en kleuters is de oversteek hier levensge vaarlijk. A 166. Wanneer zullen de auto's van het 166 Waagplein verdwijnen? Nog steeds blijken de verkeers- deskundigen van de D.S.O, uit te gaan van de resultaten van het half af gemaakte I.B.V. verkeers- onderzoek bij de berekeningen van de capaciteit van nieuwe ver- keersoplossingen. Zo komt het blijkbaar nog voor dat op grond van de I.B.V.-berekeningen een kruispunt als Bleeklaan-Gronin- gerstraatweg serieus wordt bere-> kend op een stuk of acht opstel stroken en een breedte van 34 meter, waardoor een gracht ver smald moet worden en bestaande bebouwing afgebroken. Kan het college de betreffende afdeling er van op de hoogte stellen dat die I.B.V,-benadering al achter haald is en dat er een ander bu reau bezig is een nieuw plan voor te bereiden dat er van uitgaat dat de verkeersoplossingen binnen de bestaande structuur en bebouwde omgeving moeten worden gevonden. A 167. Waarom is het plan van de fiets- 167 voetgangerstunnel ter hoogte van de Kinderboerderij onder de Damme- laan in de ijskast gezet. M.b.t. de binnenstad kunnen ver keersbeperkende maatregelen geno men worden. In woonwijken achten wij het toe passen van verkeersdrempels alleen verantwoord in samenhang met andere verkeersbeperkende maatregelen. Hierover zullen wij advies inwinnen van de Verkeerscommissie. Dit zal worden bezien bij het op stellen van verkeersmaatregelen voor de Nieuwestad e.o. De vormgeving van het kruispunt Bleeklaan-Groningerstraatweg hangt samen met de toekomstige verkeersont sluiting van het gebied Oldegalile'èn Voor deze ontsluiting zijn enkele modellen opgesteld welke momenteel worden bestudeerd door het bureau D.H.V. Er is tot nu toe geen plan gemaakt voor het maken van een voetgangers/ fietstunnel onder de rondweg ter hoogte van de Kinderboerderij. Hit het thans nog in voorbereiding zijn> de Verkeers- en Vervoersplan zal moeten blijken of er al dan niet be^ hoefte bestaat aan een fietsroute over de rondweg ter hoogte van de Kinderboerderij

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1977 | | pagina 50