Zo nee, is dat dan omdat het onderzoek zuiver van technische aard is? P 173. Het "blijkt dat de bewaakte rij- 173 wielstalling bij het N0S.- station voor wat betreft de maandkaarten uitverkocht is. Bent u bereid om te helpen bevorderen dat de stallingsmogeli.jkheid voor fietsen en bromfietsen bij het station wordt uitgebreid zodat in de behoefte kan worden voorzien? P 174» Op <ie hoek Jan van Scorelstraat- 174 Gornelis Trooststraat wordt het uitzicht sterk belemmerd door hoog opgeschoten struikgewas. In verband met de verkeersveilig heid zou het wenselijk zijn dat hier werd gesnoeid. Zou het col lege daartoe opdracht willen ver lenen? C 175. Door bomen, planten en struikge- 175 was in particuliere tuinen en openbaar groen is een aantal kruisingen van straten en/of we gen onoverzichtelijk en als ge volg daarvan gevaarlijk voor het verkeer. Een zeer gevaarlijk kruis punt is de aansluiting van de Middelzeelaan .op de Nijlansdijk. Wat kan hier tegen worden gedaan? Als er niets tegen gedaan kan wor den dient zulk een kruising dan niet een voorrangskruising te wor den? In de opdracht is de inspraakproce dure over het concept uitdrukkelijk niet begrepen. De inspraak kan ons inziens pas zinvol plaats vinden na dat het concept gereed is en is aan vaard als basis voor die inspraak. Over de wijze waarop de inspraak over het concept gestalte zal moeten worden gegeven zullen wij ons in overleg met de Commissie Ruimtelij ke Ordening nader beraden en zullen wij de nodige voorstellen aan u voorbereiden. Uit informatie van de zijde van de Nederlandse Spoorwegen is ons geble ken, dat zij thans de mogelijkheden bestuderen om ter plaatse tot ver ruiming van de stallingsaccommoda tie te komen. Wij zullen ter zake het nodige la ten verrichten. Indien een verkeersgevaarlijke si tuatie ontstaat schrijven wij op grond van de Algemene Politiever ordening betrokkene aan om de be planting tot een aanvaardbare hoog te te snoeien. Ten aanzien van de door u als voorbeeld genoemde krui sing hebben wij enkele jaren geleden maatregelen genomen. Overigens zullen wij ons beraden op het nemen van maatregelen ten aan zien van de wegen- en verkeerssitu atie in het gebied Nijlansdyk. In het ontwerp-bestemmingsplan Nij- lan dat u binnenkort ter behandeling krijgt worden nadere suggesties ge daan.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1977 | | pagina 52