4-9 GSchooladviesdienst p 217. Hoe verloopt het overleg tussen het Gemeenschappelijk Centrum voor Onderwijsbege leiding en de Gemeente? Tot welke resultaten heeft 'dit overleg tot nu toe geleid? V 218. Kunt u ook informatie geven over de genoemde moeilijk heden in het bestuur van het G.C.O. en zijn deze inmid dels opgelost. P 219. Zou het niet mogelijk zijn de Schooladviesdienst naast de onderwijsbegeleidende taak meer in te schakelen voor het opsporen van achterstanden in buurten of wijken en voor het leveren van bijdragen om deze achterstanden ongedaan te maken? 217/ Het overleg tussen de besturen 218. van het G.C.O. en de S.A.D. verloopt - hoewel aanvankelijk tamelijk stroef - op dit moment redelijk. Tot resultaten heeft een en ander nog niet geleid. 219. Wij zijn van oordeel dat de Schooladviesdienst een belang rijke functie heeft m.b.t. het opsporen en wegwerken van achterstanden bij de school jeugd. Buiten dit terrein ligt hier een taak voor de samen levingsopbouw De Schooladviesdienst wordt echter met achterstandssitu aties in het onderwijs gecon fronteerd. Coördinatie van de bij het opsporen en wegwerken van genoemde achterstanden betrokkenen is echter nood zakelijk. Met het oog daarop zijn wij overgegaan tot het instellen van de Projectgroep Onderwijs en Samenleving. Vanaf de start van deze project groep in februari 1976 is de Schooladviesdienst dan ook in deze projectgroep vertegen woordigd. De in de besprekingen van de projectgroep aan de orde ge stelde vraag naar de mogelijke samenhang tussen maatschappe lijke problemen en de onder wijssituaties in bepaalde wijken is, mede aan de hand van door de S.A.D. geleverde ge gevens, bevestigend beantwoord. Bij de verdere gezamenlijke aanpak van deze problematiek (S.A.D.Onderwijs en Opbouw werk) zal de S.A.D. een coör dinerende rol vervullen.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1977 | | pagina 66