14. 35. 57. 35,52. Ca te- Aard gorie van de bezwaren. Ingediend door reel amant(eno.: op hoor- per zitting. brief. D. Oostergoweg kruising met spoorlijn) etc. 1. Er is bezwaar tegen de aanleg van de 21. Oostergoweg omdat deze de wijk iïuizum- Bornia in twee delen splitst. 2. Er is bezwaar tegen een gelijkvloerse 10. 10, kruising van de Oostergoweg met de spoorlijn omdat dan de spoorwegover gang Achter de Hoven/Spoostraat moet vervallen. De ontsluiting van deze wijk naar de stad wordt dan on voldoende temeer omdat (blijkens een studie van de D.S.O.) het niet uitge sloten is dat de wijkontsluiting op de P.Stuyvesantweg komt te verva.llen. 3. Er bestaat bezwaar tegen de door braak van Swietenstraat-Zuiderplein omdat a. een aantal panden moeten worden 9» 50, afgebroken; b. de parkeergelegenheid van recla- 50, mante en de fa.Echuhmacber verloren gaat. 7e 'keers? truc tuur Ochll-Oost. 1. Er bestaat bezwaar tegen de verkeers- structuur in het gebied Schil-Oost omdat a. door de invoering van d:'e verkeers- 26. 26,32,38,41 structuur de bereikbaarheid van de bedrijven (van reclamanten) op ontoelaatbare wijze vermindert; b. de Fasteurweg van het. Vrijheids- 11,?6. 26,38. plein is afgehaakt; cde Blecklaan is afgesloten voor 38. doorgaand verkeer; ddoor de invoering mogelijk profie- 38. len van wegen worden verbreed. 2. Er bestaat bezwaar tegen het door trekken van de Jansoniusstraat over de Potmarge als autoverkeersweg omdat ahet groengebied van de Potmarge 10. 10. radioaal wordt doorsneden; b. de doorgetrokken Jansoniusstraat 10. 10. een sluiproute wordt van Aldlan n-iu de binnenstad; cbinnen een afstand van 1 kilometer 10. 10. drie autowegen in dezelfde richting komen te liggen hetgeen voor een 3tad. als Leeuwarden absurd is; d. de Vegelinstraten en met name 10. 10. Achter de Hoven en de Spoorstraat dit verkeer niet kunnen verwerken; Cate gorie. Aard van de beswaren. Ing^di^nd door re clamant(e) no. op hoor- zi tting. per brief, evanuit de wijk geen enkele 10. 10. behoefte aan deze weg is. 3. Er bestaat bezwaar tegen de "Slinger" 8. Marathonstraat - Linraeusstraat, omdat daardoor het gebied omsloten door Archipelweg en "Slinger" onbe woonbaar wordt als gevolg van geluids overlast en verkeersonveiligheid. F. Bevordering, langzaam verkeer. Er is bezwaar tegen alle maatregelen in het plan die het langzame verkeer belemmeren of bemoeilijken. 21 Openbaar vervoer/vrachtverkeer. Er is beswaar tegen de route van de stadsbussen over de Voorstreek in verband met de zware verkeersbelas ting voor- en het smalle straatprofiel van de Voorstreek. Er bestaat bezwaar tegen het verleggen van de interlokale busroute, alsmede de lokale buslijn no.5 te verleggen naar de Groeneweg. Er bestaat eveneens bezwaar tegen routewijziging van de sneldienst Leeuwarden-Drachten. H. Ontsluitinv c.q. functioneren van de binnenstad. 1. Er is bezwaar tegen, dat in het plan 16. de bereikbaarheid van de binnenstad wordt bemoeilijkt door toepassing van het z.g.n. bajonetprincipe, alsmede door afsluitingen zoals bij de Vliet- sterbrug met het oog op een goed func tioneren van het winkelcentrum in de binner.s tad. 2. Er is bezwaar tegen het afsluiten van 14. de VIiet.sterbrug voor gemotoriseerd verkeer in verband met de vermindering van de bereikbaarheid van de Voor streek - Tuinen voor autoverkeer. 3. Er is bezv/a :r tegen de afsluiting van het Heerenwaltje, het inrichten tot wandelgebied van de Veerd, alsmede het opheffen van de parkeervoorzieningen op Raadhuis- en Hofplein omdat: ade aan- en afvoer van goederen in Veerd en Heerenwaltje gehandhaafd moet blijven; b. de Veerd fietsroute moet blijven; 58. 58.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 446