14.
35.
57.
35,52.
Ca te- Aard
gorie
van de bezwaren.
Ingediend door
reel amant(eno.:
op hoor- per
zitting. brief.
D. Oostergoweg kruising met spoorlijn)
etc.
1. Er is bezwaar tegen de aanleg van de 21.
Oostergoweg omdat deze de wijk iïuizum-
Bornia in twee delen splitst.
2. Er is bezwaar tegen een gelijkvloerse 10. 10,
kruising van de Oostergoweg met de
spoorlijn omdat dan de spoorwegover
gang Achter de Hoven/Spoostraat
moet vervallen. De ontsluiting van
deze wijk naar de stad wordt dan on
voldoende temeer omdat (blijkens een
studie van de D.S.O.) het niet uitge
sloten is dat de wijkontsluiting op de
P.Stuyvesantweg komt te verva.llen.
3. Er bestaat bezwaar tegen de door
braak van Swietenstraat-Zuiderplein
omdat
a. een aantal panden moeten worden 9» 50,
afgebroken;
b. de parkeergelegenheid van recla- 50,
mante en de fa.Echuhmacber
verloren gaat.
7e 'keers? truc tuur Ochll-Oost.
1. Er bestaat bezwaar tegen de verkeers-
structuur in het gebied Schil-Oost
omdat
a. door de invoering van d:'e verkeers- 26. 26,32,38,41
structuur de bereikbaarheid van de
bedrijven (van reclamanten) op
ontoelaatbare wijze vermindert;
b. de Fasteurweg van het. Vrijheids- 11,?6. 26,38.
plein is afgehaakt;
cde Blecklaan is afgesloten voor 38.
doorgaand verkeer;
ddoor de invoering mogelijk profie- 38.
len van wegen worden verbreed.
2. Er bestaat bezwaar tegen het door
trekken van de Jansoniusstraat over
de Potmarge als autoverkeersweg
omdat
ahet groengebied van de Potmarge 10. 10.
radioaal wordt doorsneden;
b. de doorgetrokken Jansoniusstraat 10. 10.
een sluiproute wordt van Aldlan
n-iu de binnenstad;
cbinnen een afstand van 1 kilometer 10. 10.
drie autowegen in dezelfde richting
komen te liggen hetgeen voor een
3tad. als Leeuwarden absurd is;
d. de Vegelinstraten en met name 10. 10.
Achter de Hoven en de Spoorstraat
dit verkeer niet kunnen verwerken;
Cate
gorie.
Aard van de beswaren.
Ing^di^nd door
re clamant(e) no.
op hoor-
zi tting.
per
brief,
evanuit de wijk geen enkele 10. 10.
behoefte aan deze weg is.
3. Er bestaat bezwaar tegen de "Slinger" 8.
Marathonstraat - Linraeusstraat,
omdat daardoor het gebied omsloten
door Archipelweg en "Slinger" onbe
woonbaar wordt als gevolg van geluids
overlast en verkeersonveiligheid.
F. Bevordering, langzaam verkeer.
Er is bezwaar tegen alle maatregelen
in het plan die het langzame verkeer
belemmeren of bemoeilijken.
21
Openbaar vervoer/vrachtverkeer.
Er is beswaar tegen de route van de
stadsbussen over de Voorstreek in
verband met de zware verkeersbelas
ting voor- en het smalle straatprofiel
van de Voorstreek.
Er bestaat bezwaar tegen het verleggen
van de interlokale busroute, alsmede
de lokale buslijn no.5 te verleggen
naar de Groeneweg.
Er bestaat eveneens bezwaar tegen
routewijziging van de sneldienst
Leeuwarden-Drachten.
H. Ontsluitinv c.q. functioneren van de
binnenstad.
1. Er is bezwaar tegen, dat in het plan 16.
de bereikbaarheid van de binnenstad
wordt bemoeilijkt door toepassing van
het z.g.n. bajonetprincipe, alsmede
door afsluitingen zoals bij de Vliet-
sterbrug met het oog op een goed func
tioneren van het winkelcentrum in de
binner.s tad.
2. Er is bezwaar tegen het afsluiten van 14.
de VIiet.sterbrug voor gemotoriseerd
verkeer in verband met de vermindering
van de bereikbaarheid van de Voor
streek - Tuinen voor autoverkeer.
3. Er is bezv/a :r tegen de afsluiting van
het Heerenwaltje, het inrichten tot
wandelgebied van de Veerd, alsmede
het opheffen van de parkeervoorzieningen
op Raadhuis- en Hofplein omdat:
ade aan- en afvoer van goederen in
Veerd en Heerenwaltje gehandhaafd
moet blijven;
b. de Veerd fietsroute moet blijven;
58.
58.