te- Aard van de bezwaren, rie. Ingediend door reolamant(e) no.; op hoor- per zitting. brief. cde belangstelling van de consument 53. mede afhankelijk is van voldoende parkeervoorzieningen. 4. Er is bezwaar tegen het feit dat in de 58. Grote Kerkstraat eenrichtingsverkeer mogelijk blijft; dit in tegenstelling tot het door de Raad aanvaarde struk- tuurrapport Bagijnestraat waar deze straat voor doorgaand verkeer is afgesloten. 5. Er is bezwaar tegen dat de Sint Anthony- 58. straat wordt aangegeven als "bereikbaar heidsroute"; dit is niet nodig omdat zich in deze straat geen funkties bevin den waarvoor de bereikbaarheid van belang i s. 6. Er is bezwaar te "en dat de Sacraments- 58. straat een bereikbaarheidsroute wordt: deze straat dient slechts toegankelijk te worden voor bestemmingsverkeer I. Parkeren e.d. 1. Er is bezwaar tegen het ontbreken (ook 14. 35»5< in de toekomst) van voldoende parkeer voorzieningen in het noordoosten van de binnenstad (omgeving Tuinen-Voorstrcek) omdat als gevolg daarvan het noordelijke deel van de winkelbanaan niet goed kan functioneren. Er is bezwaar texen dat in het plan 16. onvoldoende oplossingen worden aange dragen voor de parkeernood (ook in de toekomst) in de binnenstad met het oog op een goed functioneren van het winkelcentrum in de binnenstad. 3. Er is bezwaar tegen de bouw van een 21. parkeerkelder onder het Wilhelminaplein omdat het parkeren niet in- maar bij de invalspoorten van de binnenstad dirnt plaats te vinden. 4. Er is bezwaar tegen de bouw van een 39. parkeerkelder en de daarmee samenhan gende verkeersmaatregelen onder het Wilhelminaplein omdat hiermede het hinnenstadsmilieu op onaanvaardbare wijze wordt aangetast (luchtvervuiling, lawaaioverlast en verkeersonveiligheid) en het langzame verkeer op onaanvaard bare wijze wordt belemmerd. Cate gorie - 7 - Aard van de bezwaren, Ingediend door reclamant(e) no.: op hoor- per zitting. brief, J. Diversen. 1. Er is bezwaar tegen dat in het plan 20. geen aandacht wordt besteed aan het waterverkeer. 2. Er is bezwaar tegen het vaststellen van het Verkeersstructuur- en Uit werkingsplan omdat: a. eerst een structuurplan voor 55. het gebied Schil-Oost dient te worden vastgesteld; b0 geen toetsing heeft plaats gevon- 55. den aan Oriënterings- en Verste- delijkingsnota; c. een overzicht ontbreekt van met 55. bewonersorganisatie en overige betrokken instanties gevoerd overleg (derhalve geen inspraak is gepleegd); d. een overzicht ontbreekt van de 55. rapoorten die bij de samenstelling een rol hebben gespeeld; egeen informatie wordt verschaft 55. over de bestaande en de te ver wachten kwaliteit van het leef milieu (geluidshinder, luchtveront reiniging e.d.).

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 447