- 10 -
Ingediend door
reclamant(e) no.:
via hoor- per
no.: omschrijving zitting. brief no.: antwoord c.q. reactie.
h. Met name de Oosttangent
moet voorzien worden
van veilige fietspaden;
^L. Vrije doorgang voor de
fietser vanuit twee
richtingen; ook daar
waar eenrichtingsverkeer
voor het overige verkeer
wordt aangegeven. Tevens
het in twee richtingen
gebruiken van de vent-
weg langs de rondweg.
h. Langs deze weg worden geen fietsers
toegelaten.
i. Dit principe wordt in het plan aanvaard
en nader uitgewerkt.
21. Stelt voor maatregelen 58.
te treffen
om te voorkomen dat in
de toekomst het oversteken
van de Groeneweg door
(brom-) fietsers een gevaar
lijke onderneming wordt.
21De beide einden van de Groeneweg worden
voorzien van verkeerslichteninstallaties.
Op tussengelegen plaatsen zal waar nodig
worden overgegaan tot een duidelijke mar
kering en/of een 'aangepaste vormgeving
van oversteekplaatsen.
Openbaar vervoer/vrachtverkeer.
22. Stelt voor de route van de 14.
stads autobusdienst te leggen
langs Hoeksterpad-Oosterkade-
Blokhuisplein in plaats van
langs de Voorstreek.
22. Voor het antwoord verwijzen wij naar de
inhoud van de Raadsbrief en de Reactienota
^-rr-r4
Ingediend door
reclamant(e) no.:
via hoor- per
omschrijving zitting. brief. no.: antwoord c.q. reactie.
23. Is van mening dat in het
plan niet duidelijk naar
voren komt in hoeverre een
duidelijk gestimuleerd
openbaar vervoer van invloed
is op de berekende groei
factoren volgens het
prognosemodel
24. Is van mening dat met
betrekking tot het vracht
verkeer de mogelijkheden
van transport per rail of
over water in de afwegingen
dienen te worden betrokken.
23.
23.
23. Bij de berekening van het model is uit
gegaan van dezelfde vervoermiddelenkeuze
als die welke tijdens het onderzoek in 1971
is waargenomen. Verschuiving van deze keuze
geeft slechts marginale verschillen in het
model verdubbeling van het openbare ver
voer doet het particuliere autoverkeer slecht
in geringe mate verminderen).
24. De transportkeuze van het goederenvervoer
is nauwelijks door gemeentelijk beleid te
beïnvloeden.
25. Spreekt de wens uit dat:
de Maria Louisestraat
voor vrachtverkeer wordt
afgesloten;
afgezien wordt van het
asfalteren van de Maria
Louisestraat
24
25.
a
b
a. De Maria Louisestraat krijgt in de toe
komst een ondergeschikte verkeersfunctie
en zal daarom niet meer met vrachtauto's
worden belast dan vergelijkbare straten;
b. De Maria Louisestraat is en blijft bus
route. Asfaltering is wenselijk in ver
band met het onderhoud van de verharding,
de geluidshinder voor de omwonenden en
trillingen in de huizen.
26. Legt de volgende verlangens
op tafel met betrekking tot
het goed functioneren van de
binnenstad als winkelcentrum:
a» een zebra in de Sint Jacobs-
straat tussen Naauw en
Nieuwestad N.Z.;
b. brede trottoirs op de
Wirdumerdijk;
17
26.
a./b. Deze maatregelen zullen ongetwijfeld
passen in de detaillering van het uit
werkingsplan.