6 -
Vraag, opmerking e.d.
26.
27.
Zijn de drempels voor het
wegdeel tussen de Willem
Lodewijkstraat en de Van Swieten-
straat zwaar genoeg om de zg.
stroomfunctie tegen te gaan?
Wij hebben geconstateerd dat
de Oostergoweg als tweestrooks-
weg in het plan is verwerkt.
Wij pleiten daarom voor een
uitspraak op korte termijn voor
een tweestrooksweg met het oog op
- de voorbereiding van het plan voor
het viaduct Spoorlijn-Oostergo-
w eg;
- een gunstiger ontwikkelings
mogelijkheid voor het gebied
Huizum-Bornia.
28. Op welke plaats in dit plan blijkt
dat IJ nog steeds het principe van
de lange winkelbanaan handhaafd?
Als dit niet (meer) het geval
is zou het dan niet zinvol zijn
dat de raad zich hierover, na
discussie, eens uitspreekt.
Antwoord c.q. reactie.
Wij zijn voornemens, in het
kader van de meerjarenraming,
voor de uitvoering van het plan
jaarlijks een bedrag te reser
veren ter dekking van het voor
rekening van de gemeente
blijvende deel der kosten.
Hierbij zal een afweging van
prioriteiten met andere sec
toren moeten plaats vinden.
26. Men moet het effect van deze
drempels zien in samenhang met
andere maatregelen (zoals
de bajonetaansluitingen op de
ringweg) die ertoe leiden dat
in de route die gevolgd wordt
een aantal malen wordt afge
weken van de (gevoelsmatige)
rechte lijn, waardoor het
routebeeld afwijkt van het
ideaalbeeld en aldus leidt tot
de gewenste beïnvloeding van
de routekeuze.
27- Voor het antwoord op deze vraag
verwijzen wij naar de inhoud
van de raadsbrief.
28. In het kader van dit plan is
geen uitspraak gedaan over de
lengte c.q. de vorm van de zg.
winkelbanaan.
Wij zien geen aanleiding om
het standpunt ten aanzien van
de winkelbanaan zoals dat in
het structuurplan voor de
binnenstad is vastgelegd te
herzien.
- 7 -
Traag, opmerking e.d.
29. In het plan is de doortrekking
van de Jansoniusstraat over de
Potmarge opgenomen. Dit punt
is volgens U nog niet hard.
Deze verbinding kan daarom
beter worden weggelaten.
30. Wij zouden graag alle argumenten
vernemen welke hebben geleid tot
de keuze van de Kanaalweg.
Mevr, v.Dijk-van Terwisga.
31. Door omstandigheden is het
verkeersstructuurplan Schil-Oost
niet afgerond. Er bestaat een
grote samenhang tussen dit
plan de ontsluiting van
Camminghaburen en het verkeers
structuurplan voor de gehele
Gemeente
Hoe denkt U het overleg hier
tussen te koppelen?
32. a. Is er enig zicht op voldoende
fin. middelen voor deze
kostbare werken?
De fasering hangt hiermede
vanaf
b. Hoe ziet U deze fasering daar
de tangenten moeten worden
aangelegd alvorens in de
oudere stadsgedeelten be
lemmeringen kunnen worden
aangebracht.
33. Waarom wordt de zuidtangent niet
doorgetrokken?
Antwoord c.q. reactie.
29. In het kader van het struc
tuurplan Schil-Oost zal
deze verbinding nader worden
bestudeerd.
Een verbinding t.b.v. het
langzaam verkeer ligt het
meest voor de hand.
30. Voor het antwoord op deze
vraag verwijzen wij naar de
studie over de verbindingsweg
Camminghaburen-Stadscentrum
31. De beslissingen omtrent het
verkeersstructuur- en uit
werkingsplan - waaronder die
m.b.t. de ontsluiting van
Camminghaburen is begrepen -
zullen de basis vormen voor
de verkeersstructuur in
Schil-Oost. Over de interne
ontsluiting van de deelge
bieden in Schil-Oost zal - in
het kader van het structuur
plan Schil-Oost - nader over
leg met de bevolking moeten
plaatsvinden.
32. a. Voor de beantwoording van
deze vraag verwijzen wij
naar de antwoorden op de
vragen 22 en 25.
b. Belemmeringen kunnen pas
worden aangebracht indien
aanvaardbare alternatieven
voorhanden of gerealiseerd
zijn. Een en ander zal van
geval tot geval beoordeeld
moeten worden.
33. Voorgesteld wordt om de
mogelijkheid tot aanleg open
te laten.