Vraag, opmerking e.d.
Antwoord c.q. reactie.
47. Waarom wordt het fietsen op de
Nieuwestad Z.Z. alleen toegelaten
in oost-westrichting en niet in
heide richtingen?
Wij vinden dit een te grote
beperking.
48. De oversteektijd voor voetgangers
bij met verkeerslichten beveiligde
oversteekplaatsen is bijna altijd
te krap.
Kan hierin verbetering worden
gebracht.
49» Kunnen de stadsautobusroutes
niet verlegd worden van de
Tweebaksmarkt naar de Ooster
kade
De bereikbaarheid van de binnen
stad vermindert er nauwelijks
door en de Tweebaksmarkt wordt
er een stuk leefbaarder door.
47. Het plan voorziet wel in twee
richtingsverkeer voor fietsers
op de Nieuwestad Z.Z.
48. Bij de nieuwere verkeerslichten
installaties krijgen de voet
gangers voldoende tijd om over
te steken. Tijdens de groen-
periode kan men beginnen met
oversteken, waarna een periode
rood beschikbaar is om de over
kant van de straat te bereiken
zonder dat overig (conflicterend)
verkeer mag beginnen te rijden.
In het centrumgebied dient de
voetganger in 't algemeen in de
verkeersregeling de eerste
prioriteit te verkrijgen.
49» VIj achten een verder naar
buiten brengen van de bussen
naar de rand van de binnenstad
uit een oogpunt van bedienings-
comfort van het openbaar vervoer
niet acceptabel.
dhr. Groenewoud
50. Waarom is de Linnaeusstraat
(in fig. 4*11aangegeven voor
openbaar vervoer en (brom-)
fietsverkeer terwijl wij meenden
dat deze straat bestemd was
voor erf- en poortfunctie.
50. Conform het op 4 april j.l.
genomen raadsbesluit met betrek
king tot het gebied Linneaus-
straat is het de bedoeling dat
het door U genoemde verkeer ge
leid wordt via de z.g. Slinger
(derhalve via de Marathonstraat).
In deze zin moet de confron-
tatiekaart (fig. 4."M) dan ook
worden gelezen.
Deze kaart zal dan ook na de
vaststelling in de Raad in deze
zin worden aangepast.
- 11 -
ïraag, opmerking e.d.
51. Is er nog reden om de extra
brug over het Nieuwe Kanaal
te handhaven als:
a. het verkeer vanuit de binnen
stad via de Oosterbrug langs
de Oostergrachtswal in
zuidelijke richting naar de
W. Lodewijkstraat wordt
geleid (dus niet via de
Wijbrand de Geeststraat);
b. de ontsluiting van de be
drijven aan het Vliet
voldoende kan worden geregeld
via de Bleeklaan en/of
rondweg-Oost;
c. de bewoners van de Oranjewijk
blijk geven geen behoefte te
hebben aan een extra ontslui
ting van hun wijk;
d. t.b.v. de ontsluiting van
Camminghaburen direct naast de
2e Kanaalsbrug eventueel nog een
tweede brug wordt gelegd?
52. Is bij de keuze van een aantal
met name genoemde toegangswegen
naar de binnenstad (Goudenregen
straat, Wijbrand de Geeststraat)
en ontsluitingsroutes in de
binnenstad (Sacramentstraat,
Bredeplaats, Schavernek) voldoende
rekening gehouden met het
milieuaspect?
55. Is in het verkeersstructuurplan
rekening gehouden met de ont
sluiting van de stadsuitbreiding
na Camminghaburen?
Mevr. Vissser-van den Bos.
54» Pleit er voor om bij verkeers
lichten de fietser voorrang te
verlenen.
Antwoord c.q. reactie.
51Voor het antwoord op deze vraag
verwijzen wij naar de studie
over de verbindingsweg Cammingha-
buren-Stadscentrum en naar de
inhoud van de Reactienota.
52. Hiermede is bij de keuze welke
routes het meest in aanmerking
komen voor een specifieke
verkeersfunctie zoveel mogelijk
rekening gehouden.
53. In de oorspronkelijke opzet is
daarmee geen rekening gehouden.
Op dit punt wordt nader ingegaan
in de Reactienota.
54- Dit is een zaak die afhankelijk
van de situatie op zijn haal
baarheid moet worden bekeken.