- 105.000 - 40.000,— - 40.000 200.000 47.500, 135.000, 400.000, 175.000,- 400.000,- - 4 - Uitvoering/aanbesteding. Gezien de samenhang tussen de reconstructie van de Middelzee laan en het kruispunt is het wenselijk om het werk ongefaseerd uit te voeren. Boor de verkeersdrukte op de rondweg is het gewenst het werk zo snel en soepel mogelijk uit te voeren. Be keuze van de aannemers is om deze reden erg belangrijk. Wij stellen u dan ook voor het gehe le werk onderhands te besteden. Wij zullen een drietal aannemers uitnodigen een prijsopgaaf te verstrekken, waarna de definitieve keuze zal plaatsvinden in overleg met de Commissie voor Openbare Werken. Financiën. Blijkens" de voor u ter inzage gelegde begrotingen worden de totale kosten, inclusief B.T.W. als volgt geraamd. aard werkzaamheden 1e aanleg later werk groenvoorzieningen openbare verlichting verkeerslichten Reconstructie Middelzeelaan. 530.000,— Reconstructie Totaal kruising. 855.000,— 1 385.000,- 305.000,- 87.500,- 715.000,— 1.637.500,— 2.352.500, Be geraamde investeringskosten van 2.352.500,kunnen naar ons oordeel als volgd worden verdeeld. a. 715.000,ten behoeve van de reconstructie van de Middelzeelaan ten laste van de grondexploitatie van het plan Nijlétn. Hiermede is bij het opzetten van de exploitatie rekening gehouden; b. 1.237.500,ten behoeve van de reconstructie van het kruispunt voor 50% 618.750,ten laste van de Reserve Openbare Werken en voor 50% (ƒ618.750) ten laste van de grondexploitatie van het plan Nijlan. Mocht blijken dat hierdoor een tekort ontstaat op de exploitatie van Nyldn, dan dient dat nadelige saldo t.z.t. gedekt te worden uit het Fonds ter dekking van nadelige exploitatiesaldi op grondplannen Bit steunt op de overweging dat het hier een bovenwijkse voorzie ning betreft, waarbij niet alleen het woongebied Nijl&n is gebaat, maar ook het recreatiegebied NijlSln en de industriegebieden. c_. de kapitaallasten, voortvloeiende uit de investering van 400.000,- t.b.v. de verkeerslichteninstallatie, die geraamd worden op 66.000,-(8% afschrijving en rente) komen ten laste van de post "Verkeersvoorzieningen" (volgnr. 94) en kunnen voor 20.175, worden gedekt in de op volgnr. 826 gereserveerde ruimte voor in vesteringen nieuwe verkeerklichteninstallaties en voor 45.825, uit de voor civieltechnische werken geraamde kapitaallasten (stelpost) Onder mededeling dat de commissie voor openbare werken zich met het onderhavige plan kan verenigen, geven wij u in overweging te be sluiten overeenkomstig het hierna afgedrukte ontwerp. Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, J. ten Brug loco-Burgemeester. W.J.G. Reumer Secretaris. Nr. 15.030. BE RAAB BER GEMEENTE LEEUWARBEN; Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 5 oktober 1978 (bijlage nr. 395); BESLUIT: I. tot het reconstrueren van de Middelzeelaan en het kruispunt Julianalaan- van Loonstraat-Uiterdijksterweg overeenkomstig de bij dit besluit beho rende tekeningen ZW2-42-01C, ZW2-42-02, ZW2-42-04, R3-07-01A, R3-07-02A, 34-105-01 en 34-106-01, met dien verstande, dat ter hoogte van de Antil- lenweg en de Aert van der Neerstraat een doorbraak voor fietsers moet blijven bestaan; II. tot het plaatsen en installeren van een verkeerslichteninstallatie op het onder I genoemde kruispunt; III. voor het uitvoeren van de onder I en II bedoelde werken een krediet be schikbaar te stellen van 2.352.500, IV. Burgemeester en Wethouders te machtigen de uitvoering van de onder I en II bedoelde werken onderhands aan te besteden en op te dragen aan een nader door hen aan te wijzen aannemer voor een nader overeen te komen prijs. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter. Secretaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 23