3-10
Ervaringen uit het verleden
met naoorlogse nieuwbouw
wijken (zowel in als buiten
Leeuwarden) onderstrepen
het grote belang van synchro
nisatie in de totstandkoming
van enerzijds de woning
bouw en anderzijds
a. onderwijsvoorzieningen;
b. openbaar vervoer;
c. sociaal-culturele voor
zieningen en
d. (nood)winkelvoorzieningen.
Kan het college concreet aan
geven wat momenteel de stand
van zaken is m.b.t. de tijds
planning voor de totstand
koming van de onder a t/m d
bedoelde voorzieningen in
Camminghaburen?
De ontwikkeling van deelgebied
III loopt een halfjaar achter
op de huidige planning.
De oorzaak hiervan is het
moeizame overleg tussen de
architekten en stedebouw
kundigen om op gezamenlijke
normen te komen, welke boven
dien voldoen aan het globale
plan en de Randvoorwaarden en
Richtlijnen.
Met betrekking tot deelplan IV
zijn (nog) geen afwijkingen
te vermelden.
De scholenbouw heeft tenminste
een half jaar vertraging.
109. Naar aanleiding hiervan merken
wij successievelijk het vol
gende op:
sub a. het plan voor de school
is bestek klaar, doch de
goedkeuring van de Bouw
kundig Inspecteur van
het Onderwijs is nog
niet ontvangen. De aan
vankelijke planning om
met de bouw te starten
na de bouwvakvakantie
1978 is hierdoor niet
haalbaar gebleken;
sub b. de technische voorzienin
gen, zoals bushaltes,
zwaaikom e.d. zijn ge
troffen. Wij gaan er
nog steeds vanuit dat de
PRAM de eerste buslijn
uiterlijk mag beginnen
zodra deelplan I bewoond
is
sub c. In de school is een
(beperkte) voorziening
voor buurtwerk opge
nomen. Zie voorts het
antwoord op vraag 110.
sub d. Hierover zal het over
leg binnenkort (moeten)
starten.