I m ff G. Verkeer en Vervoer. p 154. Bij de "behandeling van het ver keersplan is een motie aangeno men met als strekking door mid del van "borden en eenvoudige civiel-technische werken al snel delen van het uitwerkingsplan te realiseren. In dit kalenderjaar zouden ons voorstellen hereiken. Hoe ver is men gevorderd? P 155. Zijn de geruchten juist, dat van Rijkswege wordt overwogen te komen tot afhouw van financiële hijdra- gen ten hehoeve van de houw van parkeergarages? Verdient het geen aanbeveling om met spoed plannen te ontwikkelen voor dergelijke parkeervoorzieningen op planolo gisch geschikte plaatsen aan de buiten)rand van de binnenstad in samenhang met het terugdrin gen van de auto uit delen van de binnenstad) en deze projekten binnen afzienbare termijn voor een Rijksbijdrage aan te melden? C P Pa 159. Heeft het College het voornemen belanghebbenden te betrekken bij het tot stand komen van het fiets padenplan? Pa 160. Waar blijft de in het collegepro gram toegezegde hoge prioriteit bij de totstandkoming van het fietspadenplan. Kunt U een termijn noemen waarbin nen het plan aan de Raad voorge legd zal worden? 154« Wij verwachten in het eerste kwartaal van 1979 een over zicht te kunnen voorleggen van verkeersmaatregelen en/of een voudige civiel-technische wer ken, één en ander in het kader van de uitvoering van het uit werkingsplan voor de binnen stad. 155. Op dit moment zijn er geen gel den meer beschikbaar voor de bouw van parkeergarages. Het is onzeker of in de toekomst op nieuw van Rijkswege gelden voor parkeervoorzieningen via Econo mische Zaken en A.C.W. beschik baar zullen komen. Ter zake van de voorbereiding van parkeer voorzieningen aan de rand van de binnenstad blijven wij dili gent 156. Een beslissing ter zake heeft de Raad op 27 november 1978 ge nomen. 157 Het ligt in ons voornemen het t/m fietspadenplan in de eerste 161 helft van 1979 in de Raad te doen behandelen. Bit plan is een nadere uitwerking van de door de Raad vastgestelde fietspaden structuur. Om deze reden achten wij het niet nodig alsnog met de. bevolking overleg te plegen over het totale fietspadenplan. In voorkomende gevallen zal het ge wenst zijn over een concrete fietsroute met belanghebbenden te overleggen. Een dergelijk overleg dient pas plaats te vin den onmiddellijk voorafgaand aan de raadsbehandeling van het plan tot het aanleggen van de betreffende fietsroute. 156. Het blijkt, dat de middenstand in de wijk Oldegalileën bezwaren heeft tegen afsluiting Willem Sprengerstraat Welke mogelijkheden zijn er om als nog aan deze bezwaren tegemoet te komen? 157. Welke prioriteit wordt door het College toegekend aan het maken van een fietspadenplan en het uit voeren daarvan? 158. Ook het fietspadenplan zou ons dit kalenderjaar worden aangeboden. Hoe staat het daarmee?

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 287