169/ De Fram hoopt medio 1979 Hij de ■M *Y 4 3-28 Pa 169. Wanneer zullen kleine autobus sen ingevoerd worden? C 170. Tijdens de vorige begrotings vergaderingen werd de medede ling gedaan, dat op korte ter mijn besprekingen geopend zou den worden om te komen tot kleinere en lichtere stadsbus sen. Is - nu een jaar later - al te overzien wanneer deze kleine bussen in ons stadscen trum ingezet kunnen worden? C 171. Het verkeer ondervindt tijdens het vaarseizoen veel hinder van de pleziervaartIs er, door verandering of nog verdere aan passing van de brugopeningstij- den, een mogelijkheid om de trefkans van weg- met waterver keer te verkleinen? Van de zes indertijd bij de mi nister ingediende plannen is in middels de Prins Hendrikstraat uitgevoerd, en zullen de Jelsu- merstraat,- de Esdoornstraat e.o. en de Jan Evenhuisstraat e.o. binnenkort worden uitgevoerd. De kosten worden ten laste ge bracht van de in het Beleidsplan gereserveerde ruimte voor de uitvoering van het wijzigen van het buslijnennetDe resteren de plannen zijn voorshands opge schort. De aanpak van de overi ge busroutes zal mede bepaald worden door de beschikbare ruim te op de gemeentebegroting. 170 uitvoering van de stadsautobus dienst gebruik te kunnen gaan maken van kleinere autobussen, onder voorbehoud van het optre den van vertraging in de afle vering van de chassis. 171/ Wij zijn bereid deze kwesties 172 nader onder ogen te zien. D 172. Wil het college de mogelijkheid bekijken de openingstijden van de stadsbruggen aan te passen aan die van de provinciale brug gen? D 173. Is het mogelijk een ligverbod, zowel voor plezier- als beroeps vaart, in te stellen vanaf de Vrouwenpoortsbrug tot voorbij de bocht Molenstraat? Dit in ver band met de vrij smalle en on overzichtelijke doorvaart waar zich regelmatig probleemsitua ties voordoen. 173* Het is ons niet bekend dat zich ter plaatse problemen voordoen. Wij zullen dit (doen) nagaan.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 291