4 P 184. Behoort het tot de mogelijkhe den, dat het gehele onderwijs- en vormingspakket voor volwas senen meer onder de aandacht van de Leeuwarder bevolking wordt gebracht dan tot nu toe gebeurd is b.v. via een onder wijskracht voor volwassenen Pa 185. Welke tijdsplanning heeft de projekt-werkgroep-integratie ko/lo m.b.t. haar taakstelling? Ligt het ook in de bedoeling dat deze werkgroep tussentijds gaat rapporteren m.b.t. de stand van zaken aan de raad en de onderwijscommissie Hoe vaak en wanneer Pa 186. Is er in Leeuwarden ook onderzoek gedaan naar de doorstroming 1o-voortgezet onderwijs. Zo ja, wat zijn de resultaten en hebben deze ook invloed gehad bij de opzet en keuze van het projekt school-buurt Pa 187. Is het college bereid t.b.v. middels voorlichtingsprojekten de doorstroming van meisjes naar voortgezet middelbaar en hoger onderwijs te stimuleren? Zo ja, op welke wijze In de naaste toekomst zal na der overleg zowel op lokaal niveau als met de betrokken departementen plaatsvinden om trent de wijze waarop de sa menhang tussen de verschillen de werksoorten uit de volwas seneneducatie (i.e. vormings- en ontwikkelingswerk, onderwijs en scholing) kan worden ver groot. 184. Wij zijn bereid te onderzoeken, welke mogelijkheden er zijn om tot een meer gesystematiseerde voorlichting te komen omtrent de in onze gemeente beschikba re voorzieningen op het ter rein van onderwijs, vorming en scholing voor volwassenen. 185. Be Projekt-Werkgroep-Integra- tie ko/lo houdt rekening met de voortgang van zijn werk zaamheden tot het tijdstip van invoering van de Basisschool (schooljaar 1982-1983). Omtrent de rapportage is de groep van mening, dat deze moet geschie den aan de Begeleidingscommis sie openbaar lager- en kleuter onderwijs. Wij zullen terzake de Commissie voor het Onderwijs en de Raad informeren, 186. Indien - naar wij aannemen - in de vraagstelling wordt ge doeld op onderzoek naar de so ciale herkomst van de scholie ren in de verschillende vormen van voortgezet onderwijs, dient deze vraag ontkennend te wor den beantwoord. Wel bestaat er een commissie, samengesteld uit vertegenwoor digers van het l.o. en het v.o. die zich bezighoudt met de aan sluitingsproblematiek; daarbij wordt met name onderzocht op welke wijze de programma's van de beide soorten onderwijs be ter op elkaar kunnen worden af gestemd. 187. Be doorstroming van meisjes naar de verschillende vormen van onderwijs in de tweede cy clus van het voortgezet onder wijs en het hoger ondervijs staat landelijk sterk in de belangstelling.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1978 | | pagina 297