H-3-4
zondere aandacht hehhen. De in het verkeerstructuur- en uitwer
kingsplan opgenomen en aanvaarde hoofdstructuur voor de fiets
en voetgangersroutes is de basis voor dit plan. Aan de hand van
de daarin gestelde criteria zoals bereikbaarheid, veiligheid, inten
siteit en haalbaarheid wordt bepaald welke objecten het eerste in
uitvoering komen, waarbij het zwaartepunt zal liggen op de verbin
dingen tussen de wooncentra en de binnenstad.
2.3. Herstel walmuren.
Op basis van het inmiddels herziene rapport walmuren zal in de
planningperiode de vernieuwing van de daarvoor in aanmerking ko
mende walmuren worden voortgezet. Wij gaan er daarbij van uit, dat
de subsidies van het Ministerie van V.R.O. ons in staat zullen
blijven stellen in hetzelfde tempo door te gaan als in de afgelopen
jaren.
Wellicht zal het van toepassing verklaren van de Beschikking gelde
lijke steun stadsvernieuwing 1977 en de op basis daarvan beschikbaar
komende subsidies gevolgen hebben voor de volgorde van de investe
ringen in het herstel van de walmuren.
3Dienst Stadsontwikkeling.
3.1. Huisvesting.
Wij verwachten dat in 1981 de nieuwe huisvesting voor de Dienst
Stadsontwikkeling in de voormalige Prins Frederikkazerne in ge
bruik kan worden genomen.
In 1980 verwachten wij een aanvang te maken met de bouw van een
vervangende gemeentewerf op het industriegebied de Hemrik. Voor
de hieruit voortvloeiende hogere huisvestingslasten is de nodige
ruimte gereserveerd, waarbij er vanuit is gegaan dat deze kosten
gedeeltelijk in de tarieven worden doorberekend.
3-2. Personeel
Zoals in het vorige beleidsplan reeds opgemerkt, zal de afdeling
Stedebouw in 1980 met een personeelslid worden uitgebreid.
Voorts zijn wij voornemens dat jaar de afdeling Weg- en Waterbouw
met tenminste één medewerker uit te breiden. Zijn taak zal mede
liggen op het terrein van het onderhouden van contacten met ex
terne bureaus, die worden ingeschakeld by de voorbereiding en
uitvoering van civieltechnische werken.