4 - 6
P 22b. Op pag. II-4-2 wordt een tussentijd
se rapportage van het ontwikkelings
project "Zorgbreedte basisschool" aan
gekondigd
Welke verspreiding zal er aan deze
nota gegeven worden?
Welke invloed zal het sluiten van de
school in Hempens (zie Integratieno
ta k.o.-l.o.) op dit project hebben?
P 225. Wat is precies het verschil tussen
het activeringsplan en de ontwikke
lingsprojecten basisschool?
Hoe zijn de tot nu toe opgedane erva
ringen met beide activiteiten?
Op grond waarvan zijn de kleuterschool
"De Kwikstaart" en de lagere scholen
"Ferdinand Bolschool" en "Floris Ver-
sterschool" uitgesloten van het acti
veringsplan?
bedroeg bij het openbaar gewoon la
ger onderwijs:
58 =6 full-time leerkrachten 4
schooltijden.
Met ingang van het schooljaar 1980/
1981 bedraagt het aantal schooltijden:
3 4 full-time leerkrachten 7
schooltijden.
224. In het kader van de toewijzing van
het Ontwikkelingsproject Zorgbreedte
basisschool is de voorwaarde ge
steld, dat tussentijdse rapportage
aan de Minister van Onderwijs en
Wetenschappen zal moeten plaats
vinden.
Wij zijn voornemens deze tussen
tijdse rapportage ter bespreking
voor te leggen aan de begeleidings
commissie openbaar kleuter- en
gewoon lager onderwijs.
Aan de hand van de uitkomst van die
besprekingen zal worden nagegaan
welke delen van het rapport voor
verspreiding binnen het onderwijs
veld in Leeuwarden in aanmerking
komen
Uiteraard zal deze rapportage ook in
de Commissie voor het Onderwijs
aan de orde worden gesteld.
Eventuele sluiting van de school in
Hempens zal betekenen dat de poten
tiële lom-leerlingen die nu binnen
het verband van genoemde school
worden opgevangen, doorverwezen
moeten worden naar de Prof
Grewelschool
225. De scholen die zijn aangewezen in
het kader van het activeringsplan
integratie k.o./l.o. werken aan een
bepaald facet van de schoolwerk
planontwikkeling
In het kader van een ontwikkelings
project basisschool staat de ont
wikkeling van een breed school
werkplan in het kader van de toe
komstige basisschool centraal.
De voor laatstgenoemde projecten
toegekende faciliteiten zijn dan
ook groter van omvang dan de faci
liteiten voor activeringsscholen
De kleuterschool "De Kwikstaart"
en de lagere Floris Verster- en
Ferdinand Bolschool zijn uitgesloten
van deelname aan het activerings
plan, omdat het aantal scholen dat
hiervoor per regio in aanmerking
komt, beperkt is. Andere scholen
hebben voorrang gekregen. Om welke
redenen het Ministerie van Onder-