ij
No 6223a
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 1 mei 1981
(bjlage no. 193);
BESLUIT:
I, aan te kopen van M. Brauer, wonende te Leeuwarden, Achter de Hoven 328,
het pand met aanhorigheden, plaatselijk gemerkt Achter de Hoven 128, ka
dastraal bekend gemeente Leeuwarden, sectie G, nummer 13444-, groot 4-7 cen
tiare, voor een koopsom van 7.000,en voorts onder de volgende bedingen:
1. het onroerend goed wordt overgedragen met alles wat daarop of daarin aan
wezig is, voorzover door de wet als onroerend aangemerkt wordende en met
alle daarop rustende erfdienstbaarheden en lasten en daaraan verbonden
rechten, doch vrij van huur, hypotheek en beslag;
2. de levering geschiedt op de dag van het verlijden van de akte van eigen
domsoverdracht
3. van de levering af komen alle zakelijke lasten en belastingen, welke van
het over te dragen onroerend goed worden geheven, voor rekening van de ge
meente Leeuwarden;
4. de verkoper is tot geen andere vrijwaring gehouden dan tot die wegens uit
winning; m
5. partijen doen afstand van het recht tot het vragen van ontbinding, als be-™
doeld in de artikelen 1302 en 1303 van het Burgerlijk Wetboek;
6. het risico voor het over te dragen onroerend goed komt voor rekening van
de gemeente Leeuwarden vanaf de dag van het verlijden van de akte van eigen
domsoverdracht;
7. de kosten van overdracht komen voor rekening van de gemeente Leeuwarden;
8. met ingang van 26 maart 1981 tot aan de dag van het verlijden van de akte
van eigendomsoverdracht zal door de gemeente Leeuwarden aan de verkoper
over de koopsom een rente worden vergoed, berekend naar 10% per jaar;
9. de akte van eigendomsoverdracht dient uiterlijk binnen vier weken na de
datum waarop dit raadsbesluit de goedkeuring van Gedeputeerde Staten van
Friesland zal hebben ontvangen te zijn verleden voor een te Leeuwarden
gevestigde notaris;
I het onder I. bedoelde perceel onder te brengen in het Grondbedrijf van de
Dienst Stadsontwikkeling.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.