No. 6356. DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN; Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 1 mei 1981 (bijlage no. 198); BESLUIT: I. over te gaan tot het verbeteren van de woonomgeving van het gebied Huizum-Dorp, overeenkomstig de bij dit besluit behorende tekeningen nrs. 31-44 en 31-4-3; II. voor het uitvoeren van de onder I genoemde werken een krediet van 453.000,beschikbaar te stellen; III. burgemeester en wethouders te machtigen de uitvoering van de onder I bedoelde werken ondershands aan te besteden en op te dragen aan een nader door hen aan te wijzen aannemer voor een nader overeen te komen prijs. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter Secretaris 'I 1 Ontsluiting kantorenterreinen in het plangebied Huizum-Sixma c.a. Bijlage no. 199. Leeuwarden, 1 mei 1981. Aan de Gemeenteraad. Ter realisering van kantorenterreinen op het voormalig Lijempf-terrein ten oosten van de Schrans zijn plannen tot wegaanleg uitgewerkt. Deze plannen omvatten de aanleg van een weg in het verlengde van de Sixmastraat met inbegrip van een betonbrug over de Potmarge en de aanleg van een fiets/voetpad tussen de Schrans en de Sixmastraat. Het bestemmingsplan Huizum-Sixma is op 15 september 1975 door Uw Raad vastgesteld en op 23 september 1976 behoudens enkele onderdelen van de voorschriften door Gedeputeerde Staten van Friesland goedgekeurd. De voorgestelde werken wijken enigszins af van het bestemmingsplan, doch zijn overeenkomstig het inrichtingsvoorstel, waarmee de Commissie voor de Ruimtelijke Ordening onlangs heeft ingestemd. Aan de wijziging van het bestemmingsplan wordt momenteel gewerkt; wij verwachten dat het voorstel tot wijziging van het bestemmingsplan over enkele maanden gereed is. De ontsluitingsweg, deels in het verlengde van de Sixmastraat en deels evenwijdig aan de spoorlijn Leeuwarden-Groningen heeft een totale lengte van plm. 240 ml, terwijl de breedte 6 ml bedraagt. De verhardingsconstructie van deze weg bestaat uit een fundering van grindasfaltbeton met een dikte van 0-, 15 ml en een laag open asfaltbeton van dik 0,03 ml. Aangezien de hoogte van de tunnel onder de spoorlijn in de toekomstige Oostergoweg nog niet vaststaat, bestaat de verhardingsconstructie van het gedeelte weg evenwijdig aan de spoorlijn over een lengte van 72 ml uit betonklinker- keien, dik 0,08 ml, opdat de hoogte van dit gedeelte weg later even tueel op eenvoudige wijze kan worden aangepast aan de hoogte van de tunnel. Door deze wegaanleg worden alle te verkopen terreinen bereikbaar. De aanleg van het fiets/voetpad tussen de Schrans en de Sixmastraat past in het kader van de fietsroute vanuit de binnenstad naar Aldlan-Oost, waarvan enkele gedeelten inmiddels gerealiseerd zijn. De kosten van de voorgestelde werken worden overeenkomstig de voor U ter inzage gelegde begrotingen geraamd op: ontsluitingsweg, incl. bouw betonbrug 968.000, fiets/voetpad Schrans-Sixmastraat 58.000, totaal 1.026.000, De kosten kunnen worden gedekt binnen de sluitende grondexploitatie van het plangebied Huizum-Sixma. Onder vermelding, dat de Commissie openbare werken met de uit te voeren werkzaamheden heeft ingestemd en de Commissie voor het Grondbedrijf akkoord is met de benodigde kredietverstrekking, stellen wij U voor te besluiten overeenkomstig het hierna afgedrukte ontwerp. Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, 3.S. Brandsma Burgemeester. W.3.G. Reumer Secretaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1981 | | pagina 363