Wijziging Reglement automatisering bevolkingsadministratie.
Bijlage no. 119 Leeuwarden, 20 maart 1986.
Aan de Gemeenteraad.
In Uw vergadering van 17 februari 1986 hebt U het rapport "Commissies nu en
dan" behandeld in het kader van de vierjaarlijkse evaluatie en herziening van
het commissiestelsel. Eén van de uitvloeisels van deze behandeling is de ophef
fing van de Commissie voor Automatiseringsaangelegenheden en de toedeling van de
taken van deze commissie aan de nieuwe raadsadviescommissie Organisatie-, Perso
neels- en Informatiezaken.
Dit betekent, dat artikel 3 van het Reglement automatisering bevolkings
administratie wijziging behoeft. Aldaar wordt gesteld, dat Burgemeester en Wet
houders de onverplichte aantekeningen als bedoeld in artikel 28 van het Besluit
bevolkingsboekhouding in het geautomatiseerde bestand niet opnemen, dan nadat de
Commissie voor Automatiseringsaangelegenheden is gehoord. "Commissie
voor Automatiseringsaangelegenheden" dient derhalve te worden vervangen door
"Commissie Organisatie-, Personeels- en Informatiezaken".
Wij stellen U voor te besluiten conform bijgevoegd concept-besluit.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
mr. G.J. te Loo Burgemeester.
mr. W.J.G. Reumer Secretaris.