In hoofdstuk IX wordt een overzicht van de beleidsaanbevelingen gegeven, terwijl
hoofdstuk X bestaat uit een schematisch overzicht van voorgenomen activiteiten.
In de beleidsaanbevelingen zoals dié vervat zijn in deze Deelnota Onderwijs-
Emancipatie worden talrijke activiteiten genoemd die financiële middelen
vereisen. Voor een belangrijk deel gaat hier hierbij om eenmalige activiteiten,
ten dele echter ook om activiteiten met een meer structureel karakter. Ten
behoeve van de financiering van deze activiteiten stellen wij voor een Fonds
Onderwijs-Emancipatie te vormen. Wij zullen U m.b.t. dit fonds nadere
voorstellen doen toekomen bij de behandeling van de voorstellen voor nieuw
beleid.
Met betrekking tot de behandeling van de Deelnota Onderwijs-Emancipatie is de
volgende procedure gevolgd.
Na de voorlopige vaststelling door het College van B. en W. op 2 september 1986
en de behandeling in de Raadsadviescommissie Onderwijs en Emancipatie op 10 sep
tember 1986 zijn nagenoeg alle op enigerlei wijze bij het onderwijs betrokkenen
in de gelegenheid geweest de concept-deelnota te becommentariëren. Naast de
reacties die tijdens daartoe belegde bijeenkomsten kenbaar werden gemaakt, heb
ben diverse instanties ons hun commentaar schriftelijk doen toekomen. Deze com
mentaren, die deels van ondersteunende en deels van kritische aard zijn, zijn
verwerkt in de Nadere Standpuntbepaling. Hierin zijn per hoofdstuk de aan
bevelingen, de daarop ingekomen reacties en de commentaren daarop, opgenomen.
De gehanteerde volgorde is gelijk aan die van de deelnota.
De actualisering van diverse cijfers heeft voor zover mogelijk plaatsgevonden in
de deelnota zelf.
De Raadsadviescommissies voor het Onderwijs en voor Emancipatie-aangelegenheden
zijn gehoord in een gezamenlijke vergadering van 25 maart 1987-
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
mr. G.J. te Loo Burgemeester.
mr. W.J.G. Reumer Secretaris.
Nr. 5586
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 26 maart 1987
(bijlage nr. 155);
BESLUIT
de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte "Deelnota Onderwijs-
Emancipatie" met bijbehorende Nadere Standpuntbepaling, te hanteren als
uitgangspunt voor het te voeren onderwijs-emancipatiebeleid.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
- 2 -