Nr. 7467. DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN; gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 25 mei 1989 (bijlage nr. 128); gelet op de artikelen 168, 202 en 221 van de Gemeentewet; BESLUIT I. de Drank- en Horecaverordeningin werking getreden op 13 maart 1968, respectievelijk 25 mei 1968, zoals sedertdien gewijzigd, te wijzigen als volgt: In de navolgende artikelen wordt de zinsnede "burgemeester en wet houders" vervangen door "burgemeester" en worden de eventueel daar bij behorende meervoudsvormen vervangen door enkelvoudsvormen: artikel 7.2., lid 1; artikel 7.4., lid 2; artikel 7.5., lid 1; artikel 7.6., lid 1; artikel 7.9., lid 1 en 2; II. Artikel 10.1., lid 2, vervalt; III. Te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de dag volgende op die van de afkondiging. De afkondiging vindt onmiddellijk plaats na de vaststelling van dit besluit. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter. Secretaris. RAADSADVIESCOMMISSIE VOOR DE BEROEP- EN BEZWAARSCHRIFTEN. Advies inzake het bezwaarschrift van de heer J. Steerenberg, Engelse straat 1 te Leeuwarden tegen het raadsbesluit in te stemmen met de wij ziging van het lijnennet lokaal busvervoer. Bijlage nr. 129. Leeuwarden, 5 mei 1989. Aan de Gemeenteraad. 1. Inleiding. In de raadsvergadering van 14 november 1988 heeft U besloten in te stem men met de wijziging van het lijnennet van de stadsautobusdienst. Bij brief van 13 december 1988 heeft de heer J. Steerenberg, Engelse straat 1 te Leeuwarden tegen dit besluit een bezwaarschrift ingediend op grond van de Wet AROB. Het bezwaarschrift is ingevolge artikel 2 van het Procedurereglement Raadsadviescommissie voor de beroep- en bezwaarschriften om advies in handen gesteld van de Raadsadviescommissie voor de beroep- en bezwaar schriften. 2. Bezwaarschrift. Het bezwaarschrift komt, kort samengevat, op het navolgende neer: Uit onderzoek is gebleken dat de fundering van de bestrating van het kruispunt Harlingerstraatweg/Engelsestraat/Nachtegaalstraat en de rotonde Harlingersingel/Spanjaardslaan nu al onvoldoende is voor het gewicht van het huidige zware en drukke verkeer. Als gevolg hiervan heeft het pand aan de Engelsestraat veel te lij den; dit komt tot uiting in de vele scheuren in de muren en de pla fonds, tegen elkaar slaande leidingen etc. De hinder wordt nog vergroot door de overgang van het asfalt naar de klinkerbestrating. De wijziging van het lijnennet heeft als gevolg dat nu ook nog 8 x per uur stadsbussen ter plaatse rijden. Hierdoor zal nog meer scha de aan het pand ontstaan en daardoor acht reclamant zich in zijn belangen rechtstreeks getroffen. Een oplossing is het verbeteren van de funderingen en de klinkerbestra ting vervangen door asfalt. 3. Reactie van Burgemeester en Wethouders. Bij brief van 3 maart 1989 hebben Burgemeester en Wethouders op het bezwaarschrift gereageerd. Hun reactie komt, kort samengevat, op het volgende neer: Als gevolg van de inwerkingtreding van de Wet personenvervoer per 1 januari 1988 heeft de gemeente in samenwerking met de FRAM een vervoersplan opgesteld. Daarnaast heeft onderzoek geresulteerd in een voorstel tot wijzi ging van het lijnennet. Dit voorstel is naar alle wijkorganisaties gezonden. Voorts is ter zake een hoorzitting gehouden. Aan de hand

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1989 | | pagina 169