Nr. 7475. DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN; gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 25 mei 1989 (bijlage nr. 131) gelet op artikel 167 van de Gemeentewet; BESLUIT a. het bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte Verkeers- prognosemodel Leeuwarden 1. personenautoverkeer Leeuwarden en Friesland 1995 vast te stellen en te hanteren als rekenhulpmiddel voor verkeerskundige werken; b. dat de aanleg van de geprojecteerde noordtangent uit verkeersafwik keling so verweging en niet noodzakelijk is en dat de besluitvorming over het westelijk gedeelte hiervan plaatsvindt in het kader van de Nota Stadsgewest; c. dat er geen gerichte maatregelen getroffen behoeven te worden om het doorgaande verkeer op de Borniastraat en de Henry Dunantweg te weren, omdat daardoor de bereikbaarheid van de woonwijk "Huizum- Bornia" en het Medisch Centrum Leeuwarden zou worden aangetast; d. dat de route Newtonweg-James Wattstraat-Fahrenheitweg-Marshallweg wordt toegevoegd aan het hoofwegennet als bedoeld in het Verkeers- structuur- en Uitwerkingsplan voor de gemeente Leeuwarden (1978), zulks met name ten behoeve van de zuidelijke ontsluiting van het kantorengebied "Oude Veemarkt"; e. dat op basis van de afweging van de elementen: bevordering verkeersveiligheid; vermindering van doorgaand verkeer in woongebieden; bevordering openbaar vervoer, samenhang met het stadsvernieuwingsgebeuren; verbetering van de bereikbaarheid, in beginsel wordt gestreefd naar de volgende uitvoeringsvolgorde van de nodig gebleken voorzieningen: 1. Stationsomgeving; 2. Vrijheidsplein; 3. Zuidelijke bereikbaarheidsroute (Newtonweg e.v.); 4. Gerbrandyweg

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1989 | | pagina 177