Nr. 7475.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 25 mei 1989
(bijlage nr. 131)
gelet op artikel 167 van de Gemeentewet;
BESLUIT
a. het bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte Verkeers-
prognosemodel Leeuwarden 1. personenautoverkeer Leeuwarden en
Friesland 1995 vast te stellen en te hanteren als rekenhulpmiddel
voor verkeerskundige werken;
b. dat de aanleg van de geprojecteerde noordtangent uit verkeersafwik
keling so verweging en niet noodzakelijk is en dat de besluitvorming
over het westelijk gedeelte hiervan plaatsvindt in het kader van de
Nota Stadsgewest;
c. dat er geen gerichte maatregelen getroffen behoeven te worden om
het doorgaande verkeer op de Borniastraat en de Henry Dunantweg te
weren, omdat daardoor de bereikbaarheid van de woonwijk "Huizum-
Bornia" en het Medisch Centrum Leeuwarden zou worden aangetast;
d. dat de route Newtonweg-James Wattstraat-Fahrenheitweg-Marshallweg
wordt toegevoegd aan het hoofwegennet als bedoeld in het Verkeers-
structuur- en Uitwerkingsplan voor de gemeente Leeuwarden (1978),
zulks met name ten behoeve van de zuidelijke ontsluiting van het
kantorengebied "Oude Veemarkt";
e. dat op basis van de afweging van de elementen:
bevordering verkeersveiligheid;
vermindering van doorgaand verkeer in woongebieden;
bevordering openbaar vervoer,
samenhang met het stadsvernieuwingsgebeuren;
verbetering van de bereikbaarheid,
in beginsel wordt gestreefd naar de volgende uitvoeringsvolgorde
van de nodig gebleken voorzieningen:
1. Stationsomgeving;
2. Vrijheidsplein;
3. Zuidelijke bereikbaarheidsroute (Newtonweg e.v.);
4. Gerbrandyweg