Urgente automatiseringsprojecten binnen de Diensten Bestuurs zaken, Stadsbeheer en Welzijn. Bijlage nr. 136. Aan de Gemeenteraad. Binnen de Diensten Bestuurszaken, Stadsbeheer en Welzijn is op diverse plaatsen dringend behoefte aan uitbreiding van kantoor automatiseringsfaciliteiten Ter zake brengen wij het volgende onder uw aandacht. I. AD BESTUURSZAKEN Door de toenemende automatisering in de sfeer van tekst verwerking e.d. krijgen de bestuurssecretariaten steeds meer te maken met documenten welke met behulp van tekstverwerkings- programmatuur zijn aangemaakt. Het aanbrengen van (bestuur lijke) modificaties en aanvullingen kan tot op heden slechts met behulp van pen en/of schrijfmachine geschieden. Het klaar maken van de uitgaande bestuurlijke brieven en documenten moet vervolgens door andere secretariaten of de typekamer van de afdeling Interne zaken worden verzorgd. Dit werkt in een aantal gevallen vertragend en inefficiënt en komt in andere gevallen de representatie van het stuk niet ten goede. Toepassing van eenvoudige tekstverwerkende apparatuur op het Bestuurs- secretariaat kan dit ongemak verhelpen. Bij de Dienst Bestuurszaken is behoefte aan: - automatisering in de vorm van tekstverwerking bij het secretariaat van de wethouders, middels een PC, alsmede een laserprinter voor kwaliteitsprintwerk; en vervanging van de printer door een kwaliteitsprinter bij het secretariaat van de Gemeentesecretaris en de directie van de Dienst Bestuurszaken. De kosten welke hiermede gemoeid zijn bedragen (afgerond op f 1000,—): apparatuur en programmatuur opleiding e.d. f 18.000,- f 2.000.- Totaal inclusief BTW f 20.000, 1

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1991 | | pagina 336