2. Constructie autobusstation Dit omvat het samenvoegen van de auto
busstations voor lokaal en interlokaal bus erkeer. Technisch
houdt e.e.a. het volgende in: het slopen van een goederenloods,
het slopen van het oude busgebouw, het construeren van een van
betonverharding voorzien busstation. Een en ander inclusief het
verleggen van kabels en leidingen voor nutsvoorzieningen,
(uitvoering '89-*90). De constructie van de wachtgelegenheid en
het rayongebouw wordt separaat uitgevoerd door de Fram.
J. Technische beschrijving en k'ostenbegroting van de projecten
conform richtlijnen beschikking Efro
A. Ef robeschikking (d.d. 19-12-1988)
project: "Aanpassing en reconstructie van het Stationsgebied
Leeuwarden"
Ten aanzien van de technische beschrijving van het project is het
volgende onderscheid naar deelprojecten te maken:
Reconstructie stationsplein c.a. Dit omvat het reconstrueren van
het voorplein van het NS-station, de reconstructie van de sta
tionsweg, de reconstructie van de Sophialaan, het aanbrengen van
een verkeersregelinstallatie (met voorrang openbaar vervoer),
creëren van busstroken etc. (uitvoering '89-'90)
3 Reconstructie route tussen het Stationsgebied en de Zuidtangent
Dit deelproject omvat de route: Langemarktstraat, verbindingsweg,
SnekertrekwegHarshallweg en Fahrenheitweg. Technisch houdt
e.e.a. in: aankopen ondergrond voor profielverbreding, reconstru
eren van de bestaande verharding tot profiel passend bij de
nieuwe functie van de weg, maken van een viaduct op kruising met
Zwettestraataanbrengen beschoeiing v. Harinxmakanaal i.v.m. de
reconstructie naastliggend wegprofiel en aanpassen spoor (AHOP)
c.a. (uitvoering 1991).
Raming van het project (excl. rayongebouw Fram en wachtgebouw)
Aankopen 135.000,= ('89 en '91)
Uitvoeringskosten - 13.312.000,=
Directiekosten gemeenten - 1.360.000,=
14.807.000,=
Voor een uitvoeriger Technische beschrijving verwijzen wij
voor een deelproject (1) en (2) naar de bestekken.
Aanbesteding (1) (2) gepubliceerd d.d. 24-12-1988 in publika-
tieblad EG no. S 252/32.