op de spreiding en evenwichtigheid van de onderwijsvoorzieningen binnen
de provincie is het niettemin om formele redenen gewenst de provincie te
verzoeken aan de Trilker, openbare school voor speciaal onderwijs
(mik/lom), een afdeling voor voortgezet onderwijs te mogen verbinden.
Nadat wij van zowel de provincie Friesland als van het Ministerie van
Onderwijs en Wetenschappen de nodige zekerheid hebben verkregen omtrent
goedkeuring van het verzoek zullen wij U vervolgens een voorstel doen
toekomen met betrekking tot opheffing van de school voor Voortgezet
Speciaal Onderwijs.
Als datum van ingang van bekostiging van de na de integratie ontstane
school wordt 1 januari 1992 aangehouden.
De Commissie voor Onderwijs en Samenlevingszaken heeft U in haar verga
dering van 7 januari '91 geadviseerd met het voorstel in te stemmen.
Wij stellen U voor te besluiten conform het bijgevoegde concept-raadsbe
sluit.-
Leeuwarden, iq januari 1991
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
mr. G.J. te Loo Burgemeester.
mw. ir. J.A. Lantermans Secretaris.
Nr- 318
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
overwegende dat ter uitvoering van het gemeentelijk beleid met betrek
king tot het openbaar speciaal onderwijs tot integratie van de kernafde
ling van de Trilker, Verdistraat 4 en de V.S.O.-school (Verdistraat 2)
overgegaan dient te worden;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders d.d. -| o januari 1991
(bijlage nr. 22
gelet op de artikelen 61 tot 72 van de Interimwet Speciaal Onderwijs en
Voortgezet Speciaal Onderwijs;
BESLUIT:
Provinciale Staten van de Provincie Friesland te verzoeken om met ingang
van 1 januari 1992 aan de Trilker, openbare school voor speciaal onder
wijs bestaande uit een kernafdeling (mik/lom) en een afdeling voor zeer
moeilijk lerende kinderen (Dr. v. Voorthuysenschooleen afdeling voor
voortgezet onderwijs (mik/lom) te verbinden en alszodanig op te nemen in
het scholenplan voor het speciaal onderwijs voor de periode 1 januari
1992 tot 1 januari 1996.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.