CONSEQUENTIES TER AANZIEN VAN HET KINDEROPVANGPLAN
In het plan worden op basis van een kindplaatsprijs van
f 12.200,en een ouderbijdrage van f 2.200,de netto
lasten per plaats op f 10.000,geraamd.
Bovenstaande berekening, waarbij het tekort is bepaald op
f 8.600,per plaats, levert een positief verschil op van
f 1.300,De jaarlijkse exploitatielasten van het GOB kunnen
thans als volgt worden begroot:
oorspronkelijk budget: bijgesteld budget: verschil:
1991 f 465.200,—
1992 f 608.400,
1993 f 820.000,—
1994 f 1.044.400,
407.100,-
534.900,-
717.800,-
850.800,-
f 58.100,-
f 73.500,-
f 102.200,-
f 193.600,-
(In het plan zit bij de berekening van dit budget een tel
fout
BIJSTELLING HOOFDSTUK 16 FINANCIEEL OVERZICHT
Berekening financiële ruimte voor investeringen:
1991 investeringsruimte was
meevaller GOB-budget
Totaal
f 768.148,
f 58.100.
f 826.248,—
1992 investeringsruimte was
meevaller GOB-budget
Totaal
f 451.889,
f 73.500.
f 525.389,—
1993 exploitatietekort
meevaller GOB-budget
nieuw tekort
f 343.666,
f 102.200.
f 241.466,
1994 exploitatietekort
meevaller GOB-budget
nieuw tekort
f 927.466,—
f 193.600.—
f 733.866,—
Ad 2. Ruimte voor friestalige/christelijke opvang
Op dit moment zijn ons twee initiatieven voor bijzondere
vormen van kinderopvang bekend, te weten christelijke en
friestalige opvang. Voor deze varianten dient in principe
ruimte te worden gevonden binnen de door ons voorgestane
centrale instelling voor kinderopvang (zie hoofdstuk 10
van het plan). Over de mogelijkheden ter zake is overleg
gevoerd met de SKL, terwijl daarnaast de gesprekken met
de desbetreffende initiatiefnemers nog niet zijn af
gerond. Van de zijde van de SKL wordt in onderhavige
kwestie een aanbod gedaan, dat gericht is op integratie
van bedoelde aspecten binnen de decentrale voorzieningen.