4
c. het treffen van voorzie
ningen ter voorkoming van
vernielingen op het dak
van het gymnastieklokaal
van de Willem de Zwijger-
school, de Dr. Algraschool
en de Prins Mauritsschool
alle te Leeuwarden;
d.het gedeeltelijk vervangen
van de dakbedekking en de
vervanging van hemelwater-
afvoerbakken alsmede het
vervangen van de boeiboor-
den van het platte dak een
en ander ten behoeve van
het gymnastieklokaal van
de Willem de Zwijger-
school, alhier;
e. het herstellen van schade
door vandalisme bij de
Willem de Zwijgerschool,
alhier;
f. het herstellen van schade
door vandalisme ten
behoeve van de Willem de
Zwijgerschool, alhier;
J. Verzoek van de Rijksdienst
voor de Monumentenzorg d.d.
11 oktober 1991 om advies
betreffende een aanvraag tot
plaatsing van de Koepelkerk,
Vredeman de Vriesstraat 24a,
op de rijksmonumentenlijst.
K. Brief d.d. 23 november 1991 van
de Raad van Kerken Leeuwarden
inzake koopzondagen.
L. Brief d.d. 29 november 1991 van
het Nederlands Christelijk
Ondernemers Verbond te Haren
inzake verruiming van het aan
tal koopzondagen.
M. Brief d.d. 5 december 1991 van
H. van Capelleveen en
W. van Rossum waarin wordt
gepleit voor een spoedige rea
lisering van de in het bestem
mingsplan geprojecteerde brug
voor langzaam verkeer over het
Nieuwe Kanaal, een en ander in
verband met de verkeersveilig
heid van scholieren.
Voorgesteld wordt deze verzoeken
en deze brieven in handen te stel
len van Burgemeester en Wethouders
om preadvies.
Voorgesteld wordt adressant te
berichten overeenkomstig het
gestelde in de voor u ter inzage
gelegde concept-brief.
Voorgesteld wordt adressant te
berichten overeenkomstig het
gestelde in de voor u ter inzage
gelegde concept-brief.
Met betrekking tot dit verzoek
merken wij op, dat de door adres
santen bedoelde brug inderdaad als
nieuwe brug voorkomt in het
bestemmingsplan Molenpad. Dit
houdt in dat het op stedebouwkun—
dige/juridische gronden mogelijk
is ter plaatse de brug te bouwen.
De prioriteit van de aanleg van
deze brug is bij afweging van
belangen van andere civieltech—
5
nische werken, in het kader van de
Herwaardering 1991-1995, zodanig
gesteld, dat de brug in de komende
beleidsperiode tot en met 1995
niet zal worden gerealiseerd.
Besloten is nl. de brug af te
voeren van het Meerjarenprogramma
Infrastructuur 1991-1995. Hoewel
wij hoge prioriteit toekennen aan
het verkeersveiligheidsbeleid,
gelden ten aanzien van de uitvoe
ring hiervan financiële beper
kingen. Wij zien geen redenen aan
wezig om op dit moment u voor te
stellen af te «ijken van de
gestelde prioriteiten bij de uit
voering van civieltechnische
werken. Bij het beleid na 1995 zal
kunnen worden bekeken in hoeverre
de realisering van deze brug nood
zakelijk is en binnen welke ter
mijn dit alsdan zou moeten gebeu
ren. Wij stellen u voor adres
santen overeenkomstig het voren
staande te informeren.
N. Brief d.d. 13 december 1991 van
een aantal bewoners aan de
Vierhuisterweg en de Jelsumer-
vaart waarin positief wordt
geoordeeld over de aanleg van
een Leeuwarder Bos, naar waarin
tevens wordt aangedrongen op
goed overleg met betrokkenen
over de concretisering van de
plannen.
O. Brief van de Winkeliersvereni
ging Tuinen Troef d.d. 14
december 1991 betreffende de
parkeerproblematiek op de
Tuinen ZZ tussen Turfmarkt en
Oosterkade
Voorgesteld wordt adressanten te
berichten overeenkomstig het
gestelde in de concept-brief die
voor u ter inzage is gelegd.
Het herinrichtingsplan voor de
Tuinen ZZ tussen Turfmarkt en
Oosterkade is op 8 mei 1991 behan
deld in de Commissie Milieu en
Stadsbeheer. Zowel bij die gele
genheid als bij de op 17 april
1991 gehouden inspraakavond hebben
belanghebbenden hun wensen kenbaar
gemaakt. Bij de uitvoering van dit
plan is alsnog op incidentele
punten met de wensen van belang
hebbenden rekening gehouden. De in
de brief van de winkeliersvereni
ging vermelde problemen worden
veroorzaakt door het feit dat
ondanks het parkeerverbod toch
auto's worden geparkeerd op plaat
sen waar de paaltjes dit niet
absoluut verhinderen en wordt de
laad- en losplaats voor parkeren
gebruikt. Voor dit gedeelte van de