de verkoper stemt, voorzover nodig, in met de door de koper in diens hoedanigheid van erfpachter en/of diens voorgangers in het erfpachtsrecht ten laste van het verkochte gevestigde erfdienstbaarheden; 4. de betaling van de koopprijs geschiedt ter gelegenheid van het verlijden van de voor de overdracht vereiste akte van levering op een nader door de verkoper te bepalen wijze; 5. de verkoper is tot geen enkele vrijwaring gehouden doch hij staat er voor in dat hij bevoegd is tot verkoop en levering van het verkochte; 6. het verkochte komt voor risico van de koper zodra de voor de overdracht vereiste akte van levering is verle den vanaf deze dag zijn de baten en lasten voor rekening van de koper; 7. de uit de koopovereenkomst voortvloeiende verbintenissen zijn ondeelbaar en alle partijen zijn hoofdelijk verbon den aan deze verbintenissen; 8. na het verlijden van de voor de overdracht vereiste akte van levering hebben partijen niet langer het recht op volledige ontbinding van de koopovereenkomst; 9. over- en ondermaat van het verkochte zal aan geen van partijen enig recht verlenen. Nr. Naam van de koper Adres van de koper Kadastrale omschr perceel Opper vlakte van het perceel Plaatselij ke bekend heid van het perceel Prijs van de grond 1. R. Rozema en mw. A. Veenstra Heringastraat 9 Hzm. B 5250 142 ca Heringa straat 9 f 8.236,- 2. J. Scholte Leeuwerikstraat 92 LwdD 7625 54 ca Vinkstraat ongenum merd f 3.726,- Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter. Secretaris. 2 Vervroegde aanschaf van een afvalinzamelwagen. Bijlage nr. 200 Aan de Gemeenteraad. Met de aanschaf van een afvalinzamelwagen en een reserve wagen in 1991 beschikt Stadsbeheer over acht afvalinzamel- wagens voor het ophalen van zowel huis- als bedrijfsafval. Als gevolg van de gescheiden inzameling vindt een verschui ving plaats van het gebruik van minicontainers naar verza- melcontainersMet name in gebieden met woningen zonder of heel kleine voortuinen zijn verzamelcontainers geplaatst voor de inzameling van het gft-afval. Bij de invoering van de vierde fase van de gescheiden inzameling (okt.- nov. 1992) zullen op basis van de voor u ter inzage gelegde interne rapportage in totaal negen afvalinzamelwagens benodigd zijn. Wij stellen u derhalve voor over te gaan tot de aanschaf van een afvalinzamelwagen. De investering hiervoor bedraagt f 350.000,-. In het beleidsplan 92-95 is deze uitbreiding geraamd voor het jaar 1994. Gelet echter op de ontwikkelingen op het gebied van de gescheiden afvalinzameling, de gewenste zorgvuldigheid bij de invoering daarvan en ons streven om eind 1993 in de gehele stad het afval gescheiden in te zamelen, achten wij het noodzakelijk deze investering twee jaar te vervroegen. Bij een afschrijvingstermijn van 8 jaar en een rentepercen tage van 8,52 bedragen de jaarlijkse kapitaallasten f 73.500,-. Aangezien het de bedoeling is dat de investe ring per 1 november a.s. ingaat, zijn de lasten voor 1992 éénzesde van de bovenvermelde lasten, namelijk f 12.250,-. De overige exploitatiekosten worden voor 1992 geschat op f 6.415,-. De nadelige financiële consequenties voor 1992 (f 18.665,-) dienen te worden geactiveerd op de balans. Deze, alsmede de voor 1993 geraamde exploitatiekosten f 112.000,--) worden bij de vaststelling van de afval stoffenheffing en de containertarieven voor 1993 betrokken, verdeeld in de verhouding 40 60.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1992 | | pagina 167