Uitgaande van de wenselijkheid om de ter zake geldende procedu res zo zorgvuldig mogelijk te volgen, hebben wij ervoor gekozen de ontwerp-tabel om instemming voor te leggen aan de huidige betrokken medezeggenschapsraden. Aangezien blijkens de thans beschikbare informatie de tijd die het Ministerie van Onderwijs en Wetenschappen u gunt om alsnog het fusiebesluit te nemen uiterst beperkt is, zal het niet mogelijk zijn om een eventuele geschillenprocedure af te ronden voordat uw Raad het besluit neemt. Ten einde de rechten van de medezeggenschapsraden te be waren, stellen wij u voor het oorspronkelijk voorgestelde be sluit te wijzigen door er een punt 5 aan toe te voegen waaruit blijkt dat die rechten gehandhaafd blijven. Overigens wijzen wij erop dat wij door het vonnis gedwongen worden deze procedure op deze wijze te volgen en daarmee welis waar de huidige medezeggenschapsraden meer rechten verlenen dan hun toekomen, maar tegelijkertijd de toekomstige medezeggen schapsraden die in 1996 hun oordeel over de dan definitief vast te stellen lessentabellen behoren te geven, in hun rechten be knotten door deze handelwijze. Wij zijn van mening dat voor het Stedelijk Gymnasium met het op deze wijze uitvoering geven aan het vonnis maximale duidelijk heid en zekerheid is gegeven ten aanzien van het behoud van een volwaardige gymnasiale opleiding en het voldoen aan alle voor waarden voor het realiseren van de gymnasiale eindtermen. Onder de mededeling dat de Commissie Onderwijs en Samenlevings zaken in haar vergadering van 12 oktober 1992 heeft geadviseerd in te stemmen met het voorliggende besluit, stellen wij u voor te besluiten conform het bijgevoegde ontwerp-besluit Leeuwarden, 15 oktober 1992. Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, 'Burgemeester. fSecretaris. 2

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1992 | | pagina 283