Het hiervoor aangegeven voorstel is tot stand gekomen in
overleg met de verkeersgroep van de Johan Willem Friso-
school. Dit overleg heeft plaats gevonden naar aanleiding
van een gedane toezegging aan de verkeersgroep tijdens de
vergadering van de Commissie voor Milieu en Stadsbeheer van
8 april 1992. Toegezegd is dat in het kader van 30 km/uur
zone gekeken zal worden naar de verkeersveiligheid bij deze
school
Het uitgewerkte voorstel zal voorgelegd worden aan de
Commissie voor Milieu en Stadsbeheer.
De Commissie voor Milieu en Stadsbeheer heeft u in haar op
7 oktober 1992 gehouden vergadering geadviseerd met het
vorenstaande in te stemmen.
Tijdens deze commissie-vergadering zijn opmerkingen gemaakt
inzake trillingsoverlast ten gevolge van zwaar verkeer
(o.a. busverkeer) in de Hobbemastraat (gedeelte tussen de
Ferdinand Bolstraat en de Vincent van Goghstraat) en de te
hoge snelheden van het gemotoriseerde verkeer hier ter
plaatse. Naar aanleiding van deze opmerkingen is toegezegd
dat bekeken zal worden of in het onderhoudsprogramma wegen
een hogere prioriteit gegeven kan worden aan de verbetering
van dit deel van deze straat. Wanneer de constructie van
deze straat verbeterd wordt, zal tevens nagegaan worden of
er gelijktijdig snelheidsremmende maatregelen getroffen
kunnen worden.
Wij stellen u voor te besluiten overeenkomstig bijgevoegd
ontwerp-besluit
Leeuwarden, 26 november 1992.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
mr. G.J. te Loo Burgemeester.
mw. ir. J.A. Lantermans Secretaris.
2
Nr. 21035
JB/PJ
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van
26 november 1992 (bijlage nr.252);
BESLUIT:
de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte
reactienota, inclusief voorgestelde maatregelen, vast te
stellen en dientengevolge de desbetreffende beroepen
ongegrond respectievelijk deels gegrond en deels ongegrond
te verklaren.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
1