Artikel 28
Burgemeester en wethouders stellen als nadere regels het
VNG-Reglement vast betreffende inkoop, aflevering, werk-
voorraad, uitgifte, verschrijven, vermissen, diefstal en
innemen van identiteitskaarten.
HOOFDSTUK 7
SLOT- EN STRAFBEPALINGEN
Artikel 29
Een ieder die betrokken is bij de uitvoering van deze
verordening en daarbij de beschikking krijgt over gegevens
waarvan hij het vertrouwelijke karakter kent of redelijker
wijs moet vermoeden, en voor wie niet reeds uit hoofde van
het ambt, beroep of wettelijk voorschrift ter zake van die
gegevens een geheimhoudingsplicht geldt, is verplicht tot
geheimhouding daarvan, behoudens voor zover enig wettelijk
voorschrift hem tot bekendmaking verplicht of uit zijn taak
bij de uitvoering van deze verordening de noodzaak tot
bekendmaking voortvloeit.
Artikel 30
1. Het is een ieder verboden een identiteitskaart valselijk
op te maken of te vervalsen, of een identiteitskaart op
grond van valse gegevens te doen verstrekken dan wel een
aan hem of een ander uitgereikte identiteitskaart ter
beschikking te stellen van derden, met het oogmerk het
door dezen te doen gebruiken als ware het aan hen uitge
reikt
2. Het is een ieder verboden in het bezit te zijn van een
identiteitskaart waarvan hij weet of redelijkerwijs moet
vermoeden dat het vals of vervalst iry dan wel gebruik
te maken van een niet op zijn naam gestelde identiteits
kaart
Artikel 31
Hij die handelt in strijd met het bepa-lde in artikelen 21,
eerste lid, 22, 29 of 30 wordt gestraft met een geldboete
van de tweede categorie.
Artikel 32
1. Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening
identiteitskaart.
2. Zij treedt in werking op 1 januari 1993.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
10
Subsidieverordening buurt- en wijkwerk.
Bijlage nr. 265.
Aan de Gemeenteraad.
INLEIDING
Sinds de beginjaren '80 wordt als verdeelsysteem voor
subsidies, ten behoeve van organisatie- en activiteitenkosten
van buurt- en wijkorganisaties, het zogenaamde 1-2-4-8 systeem
gehanteerd
De buurten en wijken worden in vier categorieën ingedeeld op
grond van de Sociaal-Economische score (SE-score)De SE-score
is een in het onderwijs gehanteerde methode die indicaties
geeft van de mate van achterstand van een bepaalde school-
populatie; met een aantal correcties kan deze achterstandsscore
worden berekend ten behoeve van buurten en wijken. De wijken in
categorie 1 kennen op grond van de sociaal-economische score
een geringe achterstand en de wijken in categorie 8 de grootste
achterstand. Het subsidieverdeelsysteem is dan zo opgezet dat
de wijken in de categorie 1 eenmaal het vastgestelde bedrag per
hoofd van de bevolking in die wijk ontvangt, de wijken in
categorie 2 twee maal het vastgestelde bedrag, enz.
In uw vergadering van 16 en 17 december 1991 hebt u in het
kader van de Herwaardering 1991-1995 besloten om de stelpost
afkoopsommen voor organisatie- en activiteitenkosten sociaal-
cultureel werk in buurten en wijken met ingang van 1993 met
f 25.000,te verminderen en met ingang van 1994 nog eens met
f 25.000,te verlagen.
In verband met deze herwaarderingstaakstelling hebt u in
bovengenoemde vergadering tevens besloten het zogenaamde
1-2-4-8 systeem te evalueren en bij te stellen. Tijdens de
behandeling van dit herwaarderingsvoorstel hebben wij u
toegezegd de evaluatie van het genoemde subsidieverdeelsysteem
en de nadere invulling van de taakstelling voor te leggen aan
de Commissie Onderwijs en Samenlevingszaken. Tevens hebben wij
in dit kader de verbinding gelegd met de toen nog op handen
zijnde deregulering subsidiebeleid Welzijn.
In uw vergadering van 2 6 en 27 oktober 19 92 hebt u de
deregulering van het subsidiebeleid Welzijn vastgesteld en in
verband daarmee een tal van subsidieverordeningen vastgesteld
die met ingang van 1 januari 1993, in werking zullen treden.
In verband met het advies van de Commissie Onderwijs en