4.2 Afwiizina van de subsidie-aanvraag
Artikel 9 1) De afwijzing van een aanvraag kan plaatsvinden indien:
(a) De aanvraag niet voldoet aan de gestelde eisen zoals
vermeld in artikel 7.
(b) De voor de toekenning benodigde gelden ontbreken.
2) Aan de bepaling bedoeld in artikel 9 lid lb kan in
bijzondere gevallen door het College van Burgemeester en
Wethouders worden afgeweken.
5Vaststelling van het subsidie
Artikel 10 1) De aanvrager dient binnen 3 maanden na afloop van het jaar
de eindafrekening in te dienen bij het College van
Burgemeester en Wethouders
2) In bijzondere gevallen kan op verzoek door het College van
Burgemeester en Wethouder worden afgeweken van de termijn
als bedoeld in lid 1.
3) De aanvrager wordt uiterlijk 4 weken na vaststelling van
het subsidie hiervan schriftelijk in kennis gesteld.
6. Reservering
Artikel 11 1) Het is de buurtorganisatie toegestaan een deel van de
verkregen middelen te reserveren tot een bedrag van
f 15.000,--.
2) Onverminderd het bepaalde in lid 1 heeft de buurt
organisatie met toestemming van het College van
Burgemeester en Wethouders de mogelijkheid tot het vormen
van bestemmingsreserves alsmede de mogelijkheid - eveneens
met toestemming van het College van Burgemeester en Wet
houder^ tot het treffen van voorzieningen voor perso
neel
7Slotbepaling
artikel 12 De subsidieverordening kan worden aangehaald als
"Subsidieverordening buurt- en wijkwerk".
4
Automatiseringsprojecten bij Stadsontwikkeling Milieu.
Bijlage nr. 266
Aan de Gemeenteraad.
In samenhang met het van kracht worden van nieuwe wetgeving
en de decentralisatie van rijkstaken volgt onderstaand een
aantal voorstellen voor de uitvoering van automatiserings
projecten. Uitgangspunt daarbij is dat de automatisering
een bijdrage dient te leveren aan het effectief en effici
ent uitvoeren van werkzaamheden.
De binnen de projecten aan te schaffen hard- en software
past binnen de gemeentelijke standaards. Daarbij is de
betreffende apparatuur toegerust om te functioneren binnen
de infrastructuur van het stadskantoor.
Besluit Woninggebonden Subsidies.
Op 1 januari 1992 is het Besluit Woninggebonden Subsidies
(BWS) in werking getreden. Dit besluit regelt de financiële
bijdragen aan gemeenten voor de bouw van nieuwe woningen en
voor ingrijpende woningverbetering. Het BWS betreft een
complexe materie waar grote financiële belangen een rol
spelen. Voor een verantwoord beheer van de budgetten en een
juiste verdeling over de subsidiecategorieën is het van
groot belang dat er over een periode van 30 jaar een duide
lijk inzicht bestaat in de beschikbare middelen, de reeds
aangegane verplichtingen en de gevolgen van eventuele
renteschommelingen gedurende die periode. Een onderscheid
dient hierbij gemaakt te worden tussen toegekend budget en
verplichtingen enerzijds en de daadwerkelijke in- en uit
gaande geldstroom anderzijds. De verzamelde gegevens worden
gebruikt voor de verantwoording binnen en buiten de gemeen
te en zijn tevens van belang voor het opstellen van een
Woningmarktplan. Een nauwgezette administratie van de
budgettoekenningen en de uit de subsidietoekenningen voort
vloeiende langlopende verplichtingen is bij dit alles
noodzakelijk. Een geautomatiseerd systeem wordt daarbij
onmisbaar geacht.
1