Ill te bepalen, dat: a. ter uitvoering van het sub II.b. bepaalde geen dagvaardingen, als bedoeld in artikel 18 van de Onteigeningswet, zullen worden uitgebracht alvorens onherroepelijk is beslist omtrent de goedkeuring van het uitwerkingsplan "Huizum-Badwegpsycho-geria- trisch verpleeghuis"; b. dat dit besluit tot onteigening -voorzoveel betreft het in het onder III.agenoemde uitwerkingsplan gelegen perceel nummer F 1073 als vervallen zal worden beschouwd, indien en voorzover onherroepelijk mocht worden beslist, dat aan het onder III.a genoemde uitwerkingsplan goedkeuring wordt onthou den. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter. Secretaris. 2 Beschikbaar stellen van een krediet ten behoeve van het Parkeerbeleidsplan ca Bijlage nr. 119 Aan de Gemeenteraad. Zoals u bekend is (Beleidsplan 1992-1995), hebben de geza menlijke inspanningen van vertegenwoordigers van alle Friese gemeenten, provincie. Rijk en o.a. het Friese be drijfsleven, in 1991 in het kader van de Vervoerregio Friesland geleid tot de totstandkoming van een regionaal verkeers- en vervoerplan. Dit beleidsplan richt zich met name op het op verantwoorde wijze beperken van de groei van de automobiliteit en het verbeteren van de leefbaarheid en de bereikbaarheid. Deze gezamenlijke aanpak van de ver keers- en vervoersproblematiek sluit aan bij het door het Rijk gepubliceerde Tweede Structuurschema Verkeer en Ver voer. De maatregelen die in het uitvoeringsprogramma van het verkeers- en vervoersplan staan, zijn o.a. gericht op een stringenter parkeerbeleid door middel van het minimaal stabiliseren van de parkeercapaciteit en uitbreiding van gebieden waar voor het parkeren betaald moet worden c.q. waar een vergunning noodzakelijk is, en het opleggen van scherpere parkeernormen bij bouwaanvragen Teneinde aan e.e.a. nader inhoud te geven, is enige tijd geleden aan twee bureaus gevraagd een offerte uit te bren gen voor het opstellen van een parkeerbeleidsplan. Het gaat hierbij om een aantal onderdelen, n.l. a. invoering fisca lisering betaald parkeren, b. invoering betaald- en vergun- ningparkeren rond het centrum en c. het Parkeerbeleidsplan. Het invoeren van een fiscaal handhavingsregime en het opstellen van parkeerplannen zouden bij voorkeur moeten plaatsvinden in het kader van het te ontwikkelen Parkeerbe leidsplan. Wachten met die activiteiten tot het Parkeerbe leidsplan gereed is zou evenwel meer tijd kosten dan wense lijk wordt geacht. Wij hebben er daarom op aangedrongen direct met de voorbereiding van de concrete uitvoerings plannen te beginnen en gelijktijdig aan een beleidsplan te werken. Geconcludeerd is dat de offerte van DHV (DHV Milieu Infrastructuur B.V. te Amersfoort) goed gestructureerd is en een goede basis biedt om met dit bureau verder te gaan. Gelet hierop is de voorkeur gegeven aan dit bureau. De offerte van DHV ligt voor u bij de stukken ter inzage. 1

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1992 | | pagina 376