Ill te bepalen, dat:
a. ter uitvoering van het sub II.b. bepaalde geen
dagvaardingen, als bedoeld in artikel 18 van de
Onteigeningswet, zullen worden uitgebracht alvorens
onherroepelijk is beslist omtrent de goedkeuring van
het uitwerkingsplan "Huizum-Badwegpsycho-geria-
trisch verpleeghuis";
b. dat dit besluit tot onteigening -voorzoveel betreft
het in het onder III.agenoemde uitwerkingsplan
gelegen perceel nummer F 1073 als vervallen zal
worden beschouwd, indien en voorzover onherroepelijk
mocht worden beslist, dat aan het onder III.a
genoemde uitwerkingsplan goedkeuring wordt onthou
den.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
2
Beschikbaar stellen van een krediet ten behoeve van het
Parkeerbeleidsplan ca
Bijlage nr. 119
Aan de Gemeenteraad.
Zoals u bekend is (Beleidsplan 1992-1995), hebben de geza
menlijke inspanningen van vertegenwoordigers van alle
Friese gemeenten, provincie. Rijk en o.a. het Friese be
drijfsleven, in 1991 in het kader van de Vervoerregio
Friesland geleid tot de totstandkoming van een regionaal
verkeers- en vervoerplan. Dit beleidsplan richt zich met
name op het op verantwoorde wijze beperken van de groei van
de automobiliteit en het verbeteren van de leefbaarheid en
de bereikbaarheid. Deze gezamenlijke aanpak van de ver
keers- en vervoersproblematiek sluit aan bij het door het
Rijk gepubliceerde Tweede Structuurschema Verkeer en Ver
voer. De maatregelen die in het uitvoeringsprogramma van
het verkeers- en vervoersplan staan, zijn o.a. gericht op
een stringenter parkeerbeleid door middel van het minimaal
stabiliseren van de parkeercapaciteit en uitbreiding van
gebieden waar voor het parkeren betaald moet worden c.q.
waar een vergunning noodzakelijk is, en het opleggen van
scherpere parkeernormen bij bouwaanvragen
Teneinde aan e.e.a. nader inhoud te geven, is enige tijd
geleden aan twee bureaus gevraagd een offerte uit te bren
gen voor het opstellen van een parkeerbeleidsplan. Het gaat
hierbij om een aantal onderdelen, n.l. a. invoering fisca
lisering betaald parkeren, b. invoering betaald- en vergun-
ningparkeren rond het centrum en c. het Parkeerbeleidsplan.
Het invoeren van een fiscaal handhavingsregime en het
opstellen van parkeerplannen zouden bij voorkeur moeten
plaatsvinden in het kader van het te ontwikkelen Parkeerbe
leidsplan. Wachten met die activiteiten tot het Parkeerbe
leidsplan gereed is zou evenwel meer tijd kosten dan wense
lijk wordt geacht. Wij hebben er daarom op aangedrongen
direct met de voorbereiding van de concrete uitvoerings
plannen te beginnen en gelijktijdig aan een beleidsplan te
werken.
Geconcludeerd is dat de offerte van DHV (DHV Milieu
Infrastructuur B.V. te Amersfoort) goed gestructureerd is
en een goede basis biedt om met dit bureau verder te gaan.
Gelet hierop is de voorkeur gegeven aan dit bureau. De
offerte van DHV ligt voor u bij de stukken ter inzage.
1