Vervanging automatiseringsapparatuur Dienst Welzijn.
Bijlage nr. 89.
Aan de Gemeenteraad.
Van één van de medewerkers van Museum het Princessehof van de
Dienst Welzijn is een in 1989 aangeschafte personal computer
uitgevallen ten gevolge van een technisch mankement. Uit onder
zoek is gebleken dat reparatie kostbaar en derhalve bedrijfs
economisch niet verantwoord is.
Uitgaande van het aanschafjaar en een afschrijvingstermijn van
5 jaar kan pas in 1994 tot vervanging worden overgegaan. Dit is
onacceptabel gezien de problemen die hierdoor ontstaan in de
uitvoering van de werkzaamheden van de betrokken medewerkers.
Deze zijn momenteel onder meer bezig met het opstellen van het
aangekondigde beleidsplan ten behoeve van gemeente en Rijk dat
als basis geldt voor de financiering van het museum in de
komende jaren. Eén van de betrokken medewerkers is hiervoor
tijdelijk aangesteld en kan zonder PC de geplande werkzaamheden
niet voltooien. Daarnaast is de PC nodig voor het beheren van
de museumcollectie en het verzorgen van wetenschappelijke pu-
blikaties, hetgeen ook tijdgebonden is.
Het zal duidelijk zijn dat het hier gaat om een urgente en
onafwendbare vervanging. Gelet daarop heeft de aanschaf van de
benodigde apparatuur inmiddels plaatsgevonden. De kosten die
hiermee gepaard gaan, bedragen ca. f 5.000,De bijbehorende
jaarlasten ad f 1.425,(20% afschrijving en 8,5% rente)
kunnen worden gedekt uit de binnen de begroting van de Dienst
Welzijn geraamde middelen voor "vervanging van bestaande
automatiseringsapparatuur"
Vroegtijdige vervanging in 1993 impliceert afboeking van de
administratieve restwaarde. In dit geval gaat het om een bedrag
van ca. f 800,dat ten laste kan worden gebracht van de post
"Onderhoud computerapparatuur" in de begroting van Welzijn.