Blad 2 Wij hechten eraan onze waardering uit te spreken voor de constructieve manier waarop, met name door de "Werkgroep Nieuwbouw Agrarisch Onderwijs", het overleg gevoerd is. Deze werkgroep had geen gemakkelijke opgave. Terwijl ver schillende wijkbewoners mordicus tegen de vestiging van het agrarisch onderwijs waren, heeft zij de taak op zich geno men om, uitgaande van de komst van de onderwijsinstelling en in gezamenlijk overleg, de negatieve gevolgen voor de wijk tot een minimum te beperken. De invloed van de werk groep is, ruim een jaar na de eerste besprekingen, moeilijk concreet aan te geven. Wel hebben wij gemerkt, dat de werk groep van stond af aan alle mogelijkheden heeft aangegrepen om de marges, die de planontwikkeling bood, te benutten ten faveure van de wijk. Dit betekent dat ook werkelijk alle mogelijkheden zijn benut en dat de planontwikkeling geweld zou worden aangedaan, wanneer in dit stadium andermaal aan de wensen en/of bezwaren uit de wijk tegemoet zou worden gekomen. Tot onze spijt hebben wij moeten constateren, dat er op diverse punten, onder andere over de ontsluiting van het terrein, nog verschil van mening bestaat. Wij zouden het echter betreuren, wanneer het door ons gevoerde overleg en de betekenis van de "Werkgroep Nieuwbouw Agrarisch Onderwijs" in dit overleg, alleen hieraan zou worden afge meten. Het ontwerp-bestemmingsplan heeft met ingang van 17 juni 1993 gedurende een maand voor een ieder ter inzage gelegen. Tegen het bestemmingsplan zijn 110 bezwaarschriften inge diend, waarvan 4 namens meerdere personen en/of instanties. Deze bezwaarschriften treft u aan bij de ter inzage gelegde stukken. Wij hebben een lijst samengesteld van alle reclamanten en vervolgens de verschillende bezwaren gerubriceerd en genum merd, onder toevoeging van ons commentaar. De beantwoording van de bezwaren heeft langer geduurd dan gebruikelijk. Wij hebben evenwel gemeend de nadruk te moe ten leggen op een zorgvuldige behandeling en hebben daarom uitgebreid aandacht besteed aan de diverse bezwaren, die soms aanleiding gaven tot nader onderzoek en overleg. Blad 3 Reclamanten bezwarennrs - Aebingaschoolopenbare school voor basisonderwijs, 1, 4, 11, 18, o directie en personeel, Huizumerlaan 148, Leeuwarden: W. de Blaauw, directeur, D. Appels, adjunct directeur, Rijssen-Ewald. - Aebingaschool, openbare school voor basisonderwijs, 114 ouders en verzorgers - D.J. Bakker en K. GreidanusBorniastr. 77, Leeuwarden - H. van Beilen, Jansoniusstraat 1, Leeuwarden T. Harders, Jansoniusstraat 7, Leeuwarden 37, 59. 19, 30. 30. 28, 30. idem - H.B. Beimers, Huizumerlaan 7, Leeuwarden S. Douwenga, Huizumerlaan 19, Leeuwarden A. van der Heide en A. Noordhuis, Huizumerlaan 3, Leeuwarden W. van Heusden, Huizumerlaan 9, Leeuwarden A. Miedema van het accountantskantoor L. Havenga Huizumerlaan 5, Leeuwarden S. Monsma, Huizumerlaan 17, Leeuwarden W. Postma, Huizumerlaan 11, Leeuwarden G. Wolfslag, Huizumerlaan 15, Leeuwarden - S. Beimers, Huizumerlaan 7, Leeuwarden - L. Belahnichi, Borniatraat 55, Leeuwarden - familie de Boer, Wiardastraat 1, Leeuwarden - M.A. Boon, Sierksmastraat 4, Leeuwarden - C. Boskma en J. Boskma-VisserSierksmastraat 65, Leeuwarden - M.J. Bruining-van der Hoek en S. Bruining, Buygersstraat 21, Leeuwarden - H. Corporaal, Van Wageningenstraat 45, Leeuwarden - A. van Dijk, Borniastraat 73, Leeuwarden 8, 11, 15, 16, 35, 39, 46, 49, 51, 61, 73. idem idem idem idem idem idem idem 13, 39, 52. 30. 30, 31. 28, 30. 30. 23, 25, 28, 30, 31, 36, 67, 68.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1993 | | pagina 411