Blad 2
Wij hechten eraan onze waardering uit te spreken voor de
constructieve manier waarop, met name door de "Werkgroep
Nieuwbouw Agrarisch Onderwijs", het overleg gevoerd is.
Deze werkgroep had geen gemakkelijke opgave. Terwijl ver
schillende wijkbewoners mordicus tegen de vestiging van het
agrarisch onderwijs waren, heeft zij de taak op zich geno
men om, uitgaande van de komst van de onderwijsinstelling
en in gezamenlijk overleg, de negatieve gevolgen voor de
wijk tot een minimum te beperken. De invloed van de werk
groep is, ruim een jaar na de eerste besprekingen, moeilijk
concreet aan te geven. Wel hebben wij gemerkt, dat de werk
groep van stond af aan alle mogelijkheden heeft aangegrepen
om de marges, die de planontwikkeling bood, te benutten ten
faveure van de wijk. Dit betekent dat ook werkelijk alle
mogelijkheden zijn benut en dat de planontwikkeling geweld
zou worden aangedaan, wanneer in dit stadium andermaal aan
de wensen en/of bezwaren uit de wijk tegemoet zou worden
gekomen.
Tot onze spijt hebben wij moeten constateren, dat er op
diverse punten, onder andere over de ontsluiting van het
terrein, nog verschil van mening bestaat. Wij zouden het
echter betreuren, wanneer het door ons gevoerde overleg en
de betekenis van de "Werkgroep Nieuwbouw Agrarisch
Onderwijs" in dit overleg, alleen hieraan zou worden afge
meten.
Het ontwerp-bestemmingsplan heeft met ingang van 17 juni
1993 gedurende een maand voor een ieder ter inzage gelegen.
Tegen het bestemmingsplan zijn 110 bezwaarschriften inge
diend, waarvan 4 namens meerdere personen en/of instanties.
Deze bezwaarschriften treft u aan bij de ter inzage gelegde
stukken.
Wij hebben een lijst samengesteld van alle reclamanten en
vervolgens de verschillende bezwaren gerubriceerd en genum
merd, onder toevoeging van ons commentaar.
De beantwoording van de bezwaren heeft langer geduurd dan
gebruikelijk. Wij hebben evenwel gemeend de nadruk te moe
ten leggen op een zorgvuldige behandeling en hebben daarom
uitgebreid aandacht besteed aan de diverse bezwaren, die
soms aanleiding gaven tot nader onderzoek en overleg.
Blad 3
Reclamanten
bezwarennrs
- Aebingaschoolopenbare school voor basisonderwijs, 1, 4, 11, 18,
o
directie en personeel, Huizumerlaan 148, Leeuwarden:
W. de Blaauw, directeur,
D. Appels, adjunct directeur,
Rijssen-Ewald.
- Aebingaschool, openbare school voor basisonderwijs,
114 ouders en verzorgers
- D.J. Bakker en K. GreidanusBorniastr. 77, Leeuwarden
- H. van Beilen, Jansoniusstraat 1, Leeuwarden
T. Harders, Jansoniusstraat 7, Leeuwarden
37, 59.
19, 30.
30.
28, 30.
idem
- H.B. Beimers, Huizumerlaan 7, Leeuwarden
S. Douwenga, Huizumerlaan 19, Leeuwarden
A. van der Heide en A. Noordhuis, Huizumerlaan 3,
Leeuwarden
W. van Heusden, Huizumerlaan 9, Leeuwarden
A. Miedema van het accountantskantoor L. Havenga
Huizumerlaan 5, Leeuwarden
S. Monsma, Huizumerlaan 17, Leeuwarden
W. Postma, Huizumerlaan 11, Leeuwarden
G. Wolfslag, Huizumerlaan 15, Leeuwarden
- S. Beimers, Huizumerlaan 7, Leeuwarden
- L. Belahnichi, Borniatraat 55, Leeuwarden
- familie de Boer, Wiardastraat 1, Leeuwarden
- M.A. Boon, Sierksmastraat 4, Leeuwarden
- C. Boskma en J. Boskma-VisserSierksmastraat 65,
Leeuwarden
- M.J. Bruining-van der Hoek en S. Bruining,
Buygersstraat 21, Leeuwarden
- H. Corporaal, Van Wageningenstraat 45, Leeuwarden
- A. van Dijk, Borniastraat 73, Leeuwarden
8, 11, 15, 16,
35, 39, 46, 49,
51, 61, 73.
idem
idem
idem
idem
idem
idem
idem
13, 39, 52.
30.
30, 31.
28, 30.
30.
23, 25, 28, 30,
31, 36, 67, 68.