beleidsdeel 49 Dienst Afdeling Sector Subfunctienr. Budgethouder T aakomschrij ving Stadsbeheer R.V.G. 721.0 R.V.G. Portefeuillehouder Beleidstaak Contactpersoon Toestel B. Bilker Afval Beheerstaak Algemeen beleid afval; huishoudelijk afval; gescheiden afvalinzameling Het geven van beleidsadviezen aan het gemeentebestuur m.b.t. de afvalproblematiek. Het geven van voorlichting aan het publiek m.b.t. de afvalinzameling en -verwerking, m.n. wat betreft de gescheiden afvalinzameling. Het inzamelen, afvoeren en storten van de restfracties (lx per 14 dagen). Het inzamelen, afvoeren en storten van het GFT (lx per 14 dagen). Het op afroep inzamelen, afvoeren en storten van grof huisafval. Het inzamelen, afvoeren en storten van de deelfracties papier, KCA, glas, afgewerkte olie en landbouw plastics. Het heffen en innen van de afvalstoffenheffing a. samenstellen verordening (tariefs- en redactionele aanpassingen, advisering) b. bepalen ontvankelijkheid en beoordelen gronden bij bezwaar of beroep. Produkten Hoeveelheid Meeteenheid Restfracties 19.500 ton GFT 8.000 ton Grof huishoudelijk afval 2.000 ton Papier 6.500 ton KCA 110 ton Glas 1.650 ton Landbouwplastics 80 ton Financiën Rekening 1993 Raming 1994 1995 1996 1997 1998 Lasten 11.860.791 14.032.300 14.554.300 14.678.000 14.802.000 14.926.000 Baten 12.961.363 14.032.300 14.554.300 14.678.000 14.802.000 14.926.000 Saldo -1.100.572 0 0 0 0 0 Kengetallen Toelichting Aansluitingen voor de afvalstoffenheffing 40.000 Ontheffingen 2.000 Aansluitingen voor de bedr. afvalst.heffing 1.300 Inzamelingskosten per ton restfractie 431,- Inzamelingskosten per ton GFT 369,- Inzamelingskosten per ton grof huish. afval 470,- Ingezameld gescheiden afval per inwoner 433 kg De heffing geschiedt op basis van de goedgekeurde verordening Reinigingsheffingen 1992. De baten worden middels een afvalstoffenheffing gegenereerd waarbij het principe van kostendekkendheid wordt gehanteerd. Uitgaande van bovenstaande kwantiteiten zal het gemiddeld te heffen tarief in 1995 370,- per contribuant per jaar bedragen. beleidsdeel 50 Dienst Afdeling Sector Subfunctienr. Budgethouder Stadsbeheer T.O.B. 721.1 T.O.B. Beheerstaak Bedrijfsafval Portefeuillehouder Beleidstaak Contactpersoon Toestel B. Bilker Afval Taakomschrijving Produkten Het wekelijks inzamelen, afvoeren en storten van bedrijfsafval. Hoeveelheid Meeteenheid Bedrijfsafval 4.300 ton bedrijfsafval Containers - 1.100 ltr. 520 verhuurde containers - 240 ltr. 1.200 verhuurde containers Financiën Rekening 1993 Raming 1994 1995 1996 1997 1998 Lasten 1.305.433 1.520.500 1.481.500 1.484.000 1.488.000 1.491.000 Baten 1.361.937 1.520.500 1.481.500 1.484.000 1.488.000 1.491.000 Saldo -56.504 0 0 0 0 0 Kengetallen Inzamel- en stortkosten per ton 344,50 1.100 Itr. containers aantal keer voorrijden 19.000 aantal ledigingen 29.600 240 ltr. containers aantal ledigingen 14.400 Toelichting De heffing geschiedt op basis van de goedgekeurde verordening Reinigingsheffingen 1992.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1994 | | pagina 345