Blad 2
07-03-1994
10-03-1004
Vereniging
ter bevorde
ring van
schoolonder
wijs naar de
Leer der
Gereformeer
de Kerken in
Nederland
Stichting
Katholiek
Onderwijs
Leeuwarden
Het creëren
en inrichten
van een
speellokaal
in het
schoolgebouw
van de Jo
hannes Bo-
german-
school, Ire-
nestraat 5,
alhier.
Het aan
schaffen van
enig meubi
lair ten
behoeve van
Sint Paulus-
school, J.
Tooropstraat
1, alhier.
artikel 74
W.B.O.
artikel 74
W.B.O.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
Beleidsplan "Het openbaar Speciaal Onderwijs Leeuwarden"
Bijlage nr. 107
Aan de Gemeenteraad.
Hierbij bieden wij u ter vaststelling aan de beleidsnota
"Het openbaar Speciaal Onderwijs in Leeuwarden"Deze nota
beschrijft de evaluatie van de beleidsperiode 1989-1994 en
de lijnen voor het beleid voor de jaren 1994-1998.
In november 1987 heeft uw Raad de nota "Beleidsontwikkeling
voor het openbaar Speciaal en Voortgezet Speciaal Onder
wijs" vastgesteld.
Die nota was ontstaan vanuit de toenemende behoefte aan
samenhang, ontwikkeling en vernieuwing van het openbaar
speciaal onderwijs. Reeds in het voorwoord van bovengenoem
de nota gaven we aan dat "de in de nota geschetste beleids
plannen niet het laatste woord betekenen, maar een eerste
kader beogen te bieden voor het te voeren beleid, dat in
overleg met betrokkenen nader zal worden gedetailleerd"
Veel van deze detaillering heeft in de jaren daarna plaats
gevonden. Daarnaast vond ook landelijk beleid zijn voort
gang en had veel gevolgen voor het lokale onderwijsbeleid,
waaronder het beleid ten aanzien van het speciaal onder
wijs.
Onderhavige nota schetst vier aspecten, te weten:
a) evaluatie van vijf jaar gemeentelijk beleid;
b) landelijke ontwikkelingen;
c) een beleidsvisie voor de periode 1994-1998;
d) conclusies en aanbevelingen. Uitgangspunt bij de
aanbevelingen is dat ze voor de gemeente budgettair
neutraal zijn en slechts worden uitgevoerd op basis
van rijksbekostiging
Om de ontwikkelingsprocessen in de openbare scholen voor
speciaal onderwijs in de gemeente Leeuwarden in gang te
zetten en te continueren, is niet alleen lokaal maar ook
landelijk de aandacht gevraagd van het onderwijsbeleid,
hetgeen uit de evaluatie blijkt.