Blad 4 Het plan van Upgrade voorziet in de instelling van een projectorganisatie die tot taak heeft: - selectie van een passend geautomatiseerd systeem; - aangeven van de (administratie) organisatorische kaders waarin een dergelijk systeem geëxploiteerd moet worden; installatie en implementatie van de aangeschafte hulpmiddelen technisch (machines, netwerk, etc.); logisch (parameterisering, procedures, etc.); implementatie van die (administratief) organisatori sche kaders; 5. PROJECTORGANISATIE Vanwege de korte termijn waarbinnen een en ander dient plaats te vinden hebben wij besloten, vooruitlopend op de bestuurlijke besluitvorming, een projectorganisatie volgens de aanbevelingen van Upgrade in te richten. Het migratie-traject is gefaseerd. Aan de fasering is een zeer strakke doch haalbare planning gekoppeld. Door de concrete produkt-omschrijvingen per fase en de hel dere toedeling van verantwoordelijkheden binnen de pro jectorganisatie zijn de mogelijkheden voor de opdracht gever het project (bij) te sturen gewaarborgd. 6 KREDIET Uiteraard zijn aan de planontwikkeling, aanschaf en im plementatie van een nieuw GBA-persoons-informatie-sys- teem kosten verbonden. In totaal is voor dit project een krediet benodigd ad f 1.785.000,--. Voor een spe cificatie van dit krediet verwijzen wij u naar het, met het oog op de komende contractonderhandelingen, ver trouwelijk ter inzage gelegde berekeningsmodel met toe lichting 7 DEKKING Uit dat berekeningsmodel blijkt tevens dat de jaarlas- ten verbonden aan de aanschaf en exploitatie van het persoons-informatie-systeem f 607.000,-- bedragen. Dit bedrag kan als volgt worden gedekt binnen de begro ting van de dienst Bestuurszaken: f 402.000,- uit de begrotingen Burgerzaken (programmatuur en projectkos ten) en Facilitair Bedrijf (apparatuur), en f 205.000,- Blad 5 uit de in de begroting Belastingen aanwezige middelen ten behoeve van mutaties persoons- en adresgegevens (subjectenonderhoud) 8VOORSTEL Onder vermelding dat de Commissie Bestuur en Middelen in haar vergadering van 18 mei 1994 heeft geadviseerd met ons voorstel in te stemmen, stellen wij u voor te besluiten overeenkomstig bijgaand ontwerpbesluit. Leeuwarden, 2 juni 1994. Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, drsH.H. Apotheker Burgemeester. mw. ir. J.A. Lantermans Secretaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1994 | | pagina 426