Blad 6
deelnemers)
2een vervoerssysteem waarbij per persoon 111 zones per
jaar beschikbaar zijn en dat 24 uur per etmaal be
schikbaar is. De kosten hiervan liggen tussen de
f 963.815,- (500 deelnemers) en f 1.525.070,- (1.000
deelnemers)
3 een vervoerssysteem waarbij per persoon 222 zones per
jaar beschikbaar zijn en dat van 7.00 tot 23.00 uur
beschikbaar is. De kosten liggen, uitgaande van de
25%- optie, tussen f 971.195,- (500 deelnemers) en
f 1.619.662,- (1.000 deelnemers).
N.B. De kosten kunnen tot maximaal f 2.33 0.112,-
stijgen bij 1.000 deelnemers die allen 222 zo
nes reizen;
4. een vervoerssysteem waarbij per persoon 222 zones per
jaar beschikbaar zijn en dat 24 uur per etmaal be
schikbaar is. De kosten liggen, uitgaande van de 25%-
optie, tussen f 1.051.195,- (500 deelnemers) en
f 1.699.662,- (1.000 deelnemers).
N.B. De kosten kunnen tot maximaal f 2.410.112,-
stijgen bij 1.000 deelnemers die allen 222 zo
nes reizen.
Het huidige vervoerssysteem is zoals hierboven onder vari
ant 1 is omschreven. Onder de gebruikers van het vervoers
systeem bestaat de behoefte om zowel de reisafstand als de
beschikbaarheid van het systeem uit te breiden. Uit onder
zoek is echter gebleken dat slechts een klein deel van de
gebruikers daadwerkelijk behoefte heeft aan een uitbreiding
van de reisafstand. Het hanteren van de 25%-optie kan dan
ook als een reëel uitgangspunt worden beschouwd. Bij een
keuze voor uitbreiding van de reisafstand tot 222 zones per
jaar van deze door VEONN, in combinatie met eerdergenoemde
5%-regeling, zal van deze optie gebruik worden gemaakt.
Uit de voor u ter inzage gelegde stukken blijkt dat voor
elke van de vervoersvarianten financiële dekking aanwezig
is
Gelet op de behoefte die bestaat bij een deel van de
gebruikers van de vervoersvoorziening om zowel de reisaf
stand als de beschikbaarheid van de voorziening uit te
breiden en de door u gewenste kwalitatieve verbetering van
het vervoerssysteem, stellen wij u voor om, met ingang van
de datum van de met de VEONN te sluiten overeenkomst, de
gebruikers van het collectief vervoer een vervoerssysteem
te bieden waarbij per persoon 222 zones per jaar beschik
baar zijn en dat 24 uur per etmaal beschikbaar is.
Blad 7
Resumerend stellen wij u voor te besluiten conform het bij
gevoegd concept-besluit.
De commissie voor Welzijn heeft u in haar vergadering van
28 maart 1996 geadviseerd met ons voorstel in te stemmen.
Leeuwarden, 4 april 1996.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
drsH.H. Apotheker burgemeester.
mr. F.M.J. Steijvers secretaris.