Blad 6 deelnemers) 2een vervoerssysteem waarbij per persoon 111 zones per jaar beschikbaar zijn en dat 24 uur per etmaal be schikbaar is. De kosten hiervan liggen tussen de f 963.815,- (500 deelnemers) en f 1.525.070,- (1.000 deelnemers) 3 een vervoerssysteem waarbij per persoon 222 zones per jaar beschikbaar zijn en dat van 7.00 tot 23.00 uur beschikbaar is. De kosten liggen, uitgaande van de 25%- optie, tussen f 971.195,- (500 deelnemers) en f 1.619.662,- (1.000 deelnemers). N.B. De kosten kunnen tot maximaal f 2.33 0.112,- stijgen bij 1.000 deelnemers die allen 222 zo nes reizen; 4. een vervoerssysteem waarbij per persoon 222 zones per jaar beschikbaar zijn en dat 24 uur per etmaal be schikbaar is. De kosten liggen, uitgaande van de 25%- optie, tussen f 1.051.195,- (500 deelnemers) en f 1.699.662,- (1.000 deelnemers). N.B. De kosten kunnen tot maximaal f 2.410.112,- stijgen bij 1.000 deelnemers die allen 222 zo nes reizen. Het huidige vervoerssysteem is zoals hierboven onder vari ant 1 is omschreven. Onder de gebruikers van het vervoers systeem bestaat de behoefte om zowel de reisafstand als de beschikbaarheid van het systeem uit te breiden. Uit onder zoek is echter gebleken dat slechts een klein deel van de gebruikers daadwerkelijk behoefte heeft aan een uitbreiding van de reisafstand. Het hanteren van de 25%-optie kan dan ook als een reëel uitgangspunt worden beschouwd. Bij een keuze voor uitbreiding van de reisafstand tot 222 zones per jaar van deze door VEONN, in combinatie met eerdergenoemde 5%-regeling, zal van deze optie gebruik worden gemaakt. Uit de voor u ter inzage gelegde stukken blijkt dat voor elke van de vervoersvarianten financiële dekking aanwezig is Gelet op de behoefte die bestaat bij een deel van de gebruikers van de vervoersvoorziening om zowel de reisaf stand als de beschikbaarheid van de voorziening uit te breiden en de door u gewenste kwalitatieve verbetering van het vervoerssysteem, stellen wij u voor om, met ingang van de datum van de met de VEONN te sluiten overeenkomst, de gebruikers van het collectief vervoer een vervoerssysteem te bieden waarbij per persoon 222 zones per jaar beschik baar zijn en dat 24 uur per etmaal beschikbaar is. Blad 7 Resumerend stellen wij u voor te besluiten conform het bij gevoegd concept-besluit. De commissie voor Welzijn heeft u in haar vergadering van 28 maart 1996 geadviseerd met ons voorstel in te stemmen. Leeuwarden, 4 april 1996. Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, drsH.H. Apotheker burgemeester. mr. F.M.J. Steijvers secretaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1996 | | pagina 85