2. actualisering op grond vanf?nnel
- 36.506 - 37.574 - 39.010 - 39.450 - 39.556
751 4 - 3
2.5 mee-en tegenvallers perspect. 97 - 406 - 354
24
4.2. NADERE UITWERKING FIN. GEGEVENS 1997 IN RELATIE TOT
BEGROTING 1996 MEERJARENRAMINGEN 1997 - 2000.
4.2.1. Exploitatie gewone dienst
Budgetberekening
De begroting 1997 en meerjarenramingen 1997 - 2000 zijn binnen de kaders zoals in
onderstaand overzicht zijn weergegeven, nader uitgewerkt.
Bedragen f 1.000.-
1996 1997 1998 1999 2000
Omschrijving
^5 002 - 36 892 - 38.426 - 39.099 - 39.556
1. uitkomsten vlgs beleidsstukken -35.002 36.^ 35l
1996 - 1999
beleidsbeslissingen e.d. 1996 - 1"""
2.2 hoger salaris-en prijspeil 80
2.3 budgetoverboekingen 110 - 103
2.4 mee-en tegenvallers ,nft 195
2.6 overige mutaties |iS M
tekort 1996 - 2000 - 36.892 - 38.426 - 39.099 - 39.556 - 39:990
Bij elke wijziging als gevolg van genomen beleidsbeslissingen wordt de budget
berekening aangepast, waarna afstemming met de Staf Bestuursondersteuning
plaatsvindt.
Op deze manier blijven de kaders duidelijk waarbinnen de beleidstukken in financieel
opzicht moeten worden uitgewerkt.
2.3 Budgetoverboekingen
1996
1997 1998
1999 2000
voorber.kstn/uitbr. sportcompl. Wirdum
81
wijziging tarieven Facilitair Bedrijf
42
wijz. verrekening kstn pers. info. systeem
-31
grote steden beleid
-30
uitzetting rioleringen
-87
-50
totaal 0
5 0
,?1
O
25
2.4 Mee- en tegenvallers
1996 1997 1998 1999 2000
structurele doorwerking mee- en
tegenvallers rekening 1995 20
correctie nieuwe investeringen 110 -103
totaal ==QS HL 403 0
2.5 Mee- en tegenvallers perspectief 1997
1996 1997 1998 1999 2000
div. mutaties o.b.v. marap-2 -381
extra baten herfstkermis 25 - 25
sociaal flankerend beleid - 70
btw huur Blauwe Golf - 11
meevallende personeelslasten 31
havengeld pleziervaart - 6
integratiewinst verzelfstandiging - 100 -100
exploitatie kantines sporthallen - 70
totaal -406 -106 -195
In afwijking van 'perspectief 1996' worden de kosten wachtgeld/Vut binnen de
dienstbegroting opgelost. Dit betekent dat de vrijgekomen middelen uit opgelegde
taakstellingen t/m 2001 binnen de begroting van Stadsbeheer blijven. Tegenover deze
tegenvallers staan hogere besparingen bij de dienst Algemene Zaken.