Beheerstaak Algemeen beleid afval; huishoudelijk afval; gescheiden afvalinzameling Dienst Afdeling Sector Subfunctienr. Budgethouder Stadsbeheer R.V.G. 721.0 R.V.G. Portefeuillehouder Beleidstaak Contactpersoon Toestel H. Brinks Afval Taakomschrijving Het geven van beleidsadviezen aan het gemeentebestuur m.b.t. de afvalproblematiek. Het geven van voorlichting aan het publiek m.b.t. de afvalinzameling en -verwerking, m.n. wat betreft de gescheiden afvalinzameling. Het inzamelen, afvoeren en storten van de restfracties (lx per 14 dagen). Het inzamelen, afvoeren en storten van het GFT (lx per 14 dagen). Het op afroep inzamelen, afvoeren en storten van grof huisafval. Het inzamelen, afvoeren en storten van de diverse deelfracties papier, KGA, glas, wit- en bruingoed c.a. Het heffen en innen van de afvalstoffenheffing a. samenstellen verordening (tariefs- en redactionele aanpassingen, advisering). b. bepalen ontvankelijkheid en beoordelen gronden bij bezwaar of beroep. Produkten Hoeveelheid Meeteenheid Restfracties 21.000 ton GFT 7.500 ton Grof huishoudelijk afval 2.500 ton KGA 100 ton Glas 1.500 ton Koelkasten/vrieskisten 1.500 stuks Papier 6.000 ton Milieuparkjes 6 stuks Financiën Rekening 1995 Raming 1996 1997 1998 1999 2000 Lasten 14.211.737 14.911.100 14.695.700 14.822.700 14.949.700 15.076.700 Baten 14.211.737 14.911.100 14.695.700 14.822.700 14.949.700 15.076.700 Saldo Kengetallen Toelichting Aansluitingen voor de afvalstoffenheffing 40.000 Ontheffingen 1.000 Aansluitingen voor de bedr. afvalst.heffing 1.300 Inzamelingskosten per ton restfractie 443,- Inzamelingskosten per ton GFT 397,- Inzamelingskosten per ton grof huish. afval 461,- Ingezameld gescheiden afval per inwoner 434 kg De heffing geschiedt op basis van de goedgekeurde verordening Reinigingsheffingen 1995. De baten worden middels een afvalstoffenheffing gegenereerd waarbij het principe van kostendekkendheid wordt gehanteerd. Met ingang van 1997 zal waarschijnlijk overgegaan worden tot tariefsdifferentiatie op basis van gezinsgrootte (één-/meerpersoons huishoudens). 61 Stadsbeheer T.O.B. Portefeuillehouder Beleidstaak Contactpersoon Toestel 721.1 T.O.B. Beheerstaak Bedrijfsafval Dienst Afdeling Sector Subfunctienr. Budgethouder Taakomschrijving Produkten Bedrijfsafval Containers diverse volumes Hoeveelheid Het wekelijks inzamelen, afvoeren en storten van bedrijfsafval. Het voeren van acquisitie t.b.v. bedrijfsafval. Meeteenheid ton bedrijfsafval H. Brinks Afval Financiën Rekening 1995 Raming 1996 1997 1998 1999 2000 Lasten Baten Saldo 1.485.883 1.471.258 14.625 1.497.800 1.497.800 1.479.100 1.479.100 1.486.100 1.486.100 1.493.100 1.493.100 1.500.100 1.500.100 Kengetallen Inzamel- en stortkosten per ton Toelichting Het bedrijfsafval wordt gescheiden ingezameld met behulp van containers in diverse volumes.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1996 | | pagina 407