Beheerstaak Algemeen beleid afval; huishoudelijk afval; gescheiden afvalinzameling
Dienst
Afdeling
Sector
Subfunctienr.
Budgethouder
Stadsbeheer
R.V.G.
721.0
R.V.G.
Portefeuillehouder
Beleidstaak
Contactpersoon
Toestel
H. Brinks
Afval
Taakomschrijving
Het geven van beleidsadviezen aan het gemeentebestuur m.b.t. de afvalproblematiek.
Het geven van voorlichting aan het publiek m.b.t. de afvalinzameling en -verwerking,
m.n. wat betreft de gescheiden afvalinzameling.
Het inzamelen, afvoeren en storten van de restfracties (lx per 14 dagen).
Het inzamelen, afvoeren en storten van het GFT (lx per 14 dagen).
Het op afroep inzamelen, afvoeren en storten van grof huisafval.
Het inzamelen, afvoeren en storten van de diverse deelfracties papier, KGA, glas, wit-
en bruingoed c.a.
Het heffen en innen van de afvalstoffenheffing
a. samenstellen verordening (tariefs- en redactionele aanpassingen, advisering).
b. bepalen ontvankelijkheid en beoordelen gronden bij bezwaar of beroep.
Produkten
Hoeveelheid
Meeteenheid
Restfracties
21.000
ton
GFT
7.500
ton
Grof huishoudelijk afval
2.500
ton
KGA
100
ton
Glas
1.500
ton
Koelkasten/vrieskisten
1.500
stuks
Papier
6.000
ton
Milieuparkjes
6
stuks
Financiën
Rekening
1995
Raming
1996
1997
1998
1999
2000
Lasten
14.211.737
14.911.100
14.695.700
14.822.700
14.949.700
15.076.700
Baten
14.211.737
14.911.100
14.695.700
14.822.700
14.949.700
15.076.700
Saldo
Kengetallen
Toelichting
Aansluitingen voor de afvalstoffenheffing
40.000
Ontheffingen
1.000
Aansluitingen voor de bedr. afvalst.heffing
1.300
Inzamelingskosten per ton restfractie
443,-
Inzamelingskosten per ton GFT
397,-
Inzamelingskosten per ton grof huish. afval
461,-
Ingezameld gescheiden afval per inwoner
434 kg
De heffing geschiedt op basis van de goedgekeurde verordening Reinigingsheffingen
1995. De baten worden middels een afvalstoffenheffing gegenereerd waarbij het
principe van kostendekkendheid wordt gehanteerd. Met ingang van 1997 zal
waarschijnlijk overgegaan worden tot tariefsdifferentiatie op basis van gezinsgrootte
(één-/meerpersoons huishoudens).
61
Stadsbeheer
T.O.B.
Portefeuillehouder
Beleidstaak
Contactpersoon
Toestel
721.1
T.O.B.
Beheerstaak Bedrijfsafval
Dienst
Afdeling
Sector
Subfunctienr.
Budgethouder
Taakomschrijving
Produkten
Bedrijfsafval
Containers diverse volumes
Hoeveelheid
Het wekelijks inzamelen, afvoeren en storten van bedrijfsafval.
Het voeren van acquisitie t.b.v. bedrijfsafval.
Meeteenheid
ton bedrijfsafval
H. Brinks
Afval
Financiën
Rekening
1995
Raming
1996
1997
1998
1999
2000
Lasten
Baten
Saldo
1.485.883
1.471.258
14.625
1.497.800
1.497.800
1.479.100
1.479.100
1.486.100
1.486.100
1.493.100
1.493.100
1.500.100
1.500.100
Kengetallen
Inzamel- en stortkosten per ton
Toelichting Het bedrijfsafval wordt gescheiden ingezameld met behulp van containers in diverse
volumes.