Blad 8 c een rapportage waaruit de bouwkundige noodzaak blijkt indien het een voorziening betreft bestaande uit nieuwbouw ter gehele of gedeeltelijke vervanging van een gebouw, uit- onderhoud aan een gebouw voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs, uit aanpassing aan de buitenzijde van een gebouw voor voortgezet onderwijs of uit herstel van een constructiefout; d een begroting van de kosten gemoeid met de uitvoe ring van de voorziening, indien de aanvraag betrek king heeft op een voorziening waarop het gestelde in artikel 4, derde lid, laatste volzin van toepassing is; e een voor aanbesteding gereed bouwplan en bouwbegro- ting, indien de aanvraag volgt op een toekenning van een vergoeding van de kosten van bouwvoorbereiding als bedoeld in artikel 27. Bij de rapportage als bedoeld onder c wordt gebruik ge maakt van het door burgemeester en wethouders vastge stelde formulier 'Bouwkundige opname'. 3 Bij het ontbreken van een of meer gegevens als bedoeld in het eerste of tweede lid delen burgemeester en wet houders dit voor 15 februari schriftelijk mee aan de aanvrager. Daarbij wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld voor 15 maart de ontbrekende gegevens aan te vullen Indien de aanvrager de vereiste ontbrekende gegevens niet heeft verstrekt voor 15 maart, besluiten burge meester en wethouders de aanvraag niet te behandelen. 4 Indien een door burgemeester en wethouders in behande ling genomen aanvraag betrekking heeft op een voorzie ning voor een school waarvan de beoordeling van de nood zaak mede is gebaseerd op het aantal leerlingen van de betrokken school op de wettelijke teldatum van 1 oktober van het jaar waarin de datum genoemd in artikel 6 valt, dan zendt de aanvrager onverwijld aan burgemeester en wethouders een afschrift van de opgave als bedoeld in artikel 5, vierde lid onder 1°. Indien het afschrift niet binnen een week na het tijdstip van de wettelijke teldatum is ontvangen, delen burgemeester en wethouders dit schriftelijk mee aan de aanvrager. Daarbij wordt de aanvrager in de gelegenheid gesteld het afschrift van de opgave alsnog binnen drie dagen na de datum van ont vangst van de mededeling in te dienen. Indien het af schrift van de opgave niet binnen de termijn bedoeld in de vorige volzin is verstrekt, besluit de raad de aan vraag niet te behandelen. 5 Een besluit om ingevolge het derde lid de aanvraag niet te behandelen wordt aan de aanvrager bekendgemaakt bin nen vier weken na het verstrijken van de daarin genoemde termijn. Een besluit om ingevolge het vierde lid de aan vraag niet te behandelen wordt binnen vier weken na het Blad 9 nemen van de daarin genoemde beslissing bekendgemaakt aan de aanvrager. Artikel 8 Opgave ingediende aanvragen Burgemeester en wethouders verstrekken ter informatie aan de bevoegde gezagsorganen een opgave van de ingevolge artikel 6 en artikel 25 ingediende aanvragen. Voorzover van toepassing geven burgemeester en wethouders daarbij aan welke aanvraag of aanvragen niet in behandeling worden ge nomen Paragraaf 2.2 Overleg voorafgaand aan vaststelling pro gramma en overzicht Artikel 9 Toelichting aanvraag; overleg over ingediende begroting 1 Na het in behandeling nemen van een aanvraag door burge meester en wethouders, kan de aanvraag voor 1 mei vol gend op de datum als genoemd in artikel 6, door de aan vrager nader worden toegelicht. De toelichting kan plaatsvinden op verzoek van de aanvrager of op verzoek van burgemeester en wethouders. 2 Indien de aanvraag een voorziening betreft waarop het gestelde in artikel 4, derde lid, laatste volzin van toepassing is, treden burgemeester en wethouders voor de in het eerste lid genoemde datum in overleg met de aan vrager indien zij van oordeel zijn dat de door de aanvrager overgelegde begroting van de kosten dient te worden aangepast. Wanneer in het overleg geen overeen stemming wordt bereikt over de hoogte van het geraamde bedrag dan geven burgemeester en wethouders dat, onder vermelding van de redenen, aan in het voorstel tot vast stelling van het bedrag, het programma en het overzicht als bedoeld in paragraaf 2.3. Burgemeester en wethouders geven in dit voorstel tevens de hoogte van het geraamde bedrag aan waarvan voor de aangevraagde voorziening wordt uitgegaan bij de toepas sing van het gestelde in paragraaf 2.3. Artikel 10 Overleg programma en overzicht; advies Onderwijsraad 1 Alvorens burgemeester en wethouders een voorstel aan de raad doen met betrekking tot het programma en het over zicht, worden de bevoegde gezagsorganen in een overleg in de gelegenheid gesteld hun zienswijze over de voorge nomen inhoud van dat voorstel naar voren te brengen. 2 Het overleg als bedoeld in het eerste lid vindt plaats voor 15 september. De bevoegde gezagsorganen worden ten minste twee weken voor de door burgemeester en wethou ders vastgestelde datum schriftelijk daarvan in kennis gesteld. Zij worden hierbij tevens in kennis gesteld van

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1996 | | pagina 246