8.1.6 Verantwoording Indien woningaanbod, behorende tot (het schaarse deel van) de kemvoorraad, tot een toewijzing leidt en er is geen sprake van het onder 6.1 vermelde (met uitzondering van woonruimte ten behoeve van urgenten of daaraan gelijkgestelden), wordt daarvan mededeling gedaan in WoonWijzer, onder vermelding van het editienummer van WoonWijzer waarin de betreffende woning is geadverteerd. Daarbij worden de volgende relevante gegevens opgenomen: het adres van de aangeboden woning, het type woning, het aantal goede reacties op de woning. Ook wordt van de woningzoekende aan wie de woning is toegewezen de laatste verhuisdatum c.q. inschrijfdatum opgenomen zodat het toewijzingscriterium achteraf inzichtelijk is gemaakt. 8.2 Toewijzing woningen niet behorende tot (het schaarse deel van) de kernvoorraad Het gaat hierbij om het verhuren van woningen niet behorende tot (het schaarse deel van) de kemvoorraad. 8.2.1 Rangorde Indien meerdere woningzoekenden in aanmerking willen komen voor woningen niet behorende tot (het schaarse deel van) de kemvoorraad, bepaalt de corporatie op basis van eigen criteria welke kandidaat de woning krijgt toegewezen. 8.2.2 Toewijzing Bij toewijzing van een woning niet behorende tot (het schaarse deel van) de kemvoorraad en acceptatie daarvan door een woningzoekende die niet staat ingeschreven, dient de desbetreffende woningzoekende alsnog het in 4.3.2 bedoelde inschrijfformulier in te vullen. De toewijzing wordt daarmee opgenomen in het CRW-bestand. 9 KOSTEN, VERSLAGLEGGING EN EVALUATIE 9.1 Werkingsduur convenant Deze overeenkomst treedt in werking op de dag van ondertekening door de betrokken partijen. De overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd aangegaan. Zij kan tussentijds worden opgezegd of worden gewijzigd met inachtneming van een opzegtermijn van zes maanden. Zolang het convenant niet is vervangen door andere afspraken blijft dit convenant geldig tot hoogstens een jaar na afloop van de periode van vier jaar. Beide partijen kunnen om evaluatie of herziening van de overeenkomst vragen. 9.2 Kosten van het woonruimteverdeelsysteem De kosten van het woonruimteverdeelsysteem worden door beide partijen gedragen, zijnde de helft van de totale kosten van CRW, Woonwijzer en Het Loket Woonproblemen. 9.3 Verslaglegging De Federatie zal over de uitvoering van deze overeenkomst jaarlijks verslag doen aan de gemeente. In dat CRW-verslag komen ten minste de volgende onderwerpen aan de orde: - ontwikkelingen in het inschrijvingenbestand en kenmerken van de ingeschreven woningzoekenden; - ontwikkelingen met betrekking tot reacties op woningaanbod met de woonkeuzebon en kenmerken van reagerenden; - ontwikkelingen in en kenmerken van het woningaanbod; - de uitvoering van de urgentieprocedure en de resultaten van de toewijzingsprocedure voor urgenten en daaraan gelijkgestelden; - de toepassing van de hardheidsclausule; - de resultaten van het woonruimteverdelingsbeleid. Daarbij zal in elk geval worden voldaan aan de eisen die het BBSH daaraan stelt. Het CRW-verslag over enig jaar zal voor 1 juli van het daaropvolgend jaar worden uitgebracht. In het verslag wordt tevens opgenomen het verslag dat door de Klachtencommissie is opgesteld. 9.4 Evaluatie De evaluatie van dit deelconvenant is gekoppeld aan het verstrijken van de werkingsduur. In ieder geval wordt voorafgaand aan het verstrijken van de termijn een evaluatie uitgevoerd. Daarnaast zal jaarlijks voor 1 november overleg tussen gemeente en corporaties plaatsvinden over eventuele wijzigingen van (delen) van de overeenkomst. Partijen spreken af dat er nader onderzoek zal worden ingesteld naar de meest effectieve wijze van adverteren van vrijkomende woonruimte. In dat onderzoek zal het volgende worden betrokken: - de ervaringen en de resultaten van het adverteren in WoonWijzer; - andere wijzen van adverteren (abonnementensysteem, huis-aan-huis, T.V./Internet); - de kosten van het advertentiesysteem. 9.5 Geschillen 17 Indien partijen van mening verschillen over de uitleg van deze overeenkomst vindt overleg plaats om het verschil van inzicht op te lossen. Dit overleg kan er toe leiden dat partijen overeenkomen de kwestie voor te leggen aan derden. Partijen bepalen in onderling overleg wie als derde partij in aanmerking komt.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1997 | | pagina 269