Blad 12
Het verzoek om vrij stelling heeft m.i.v. 19 december
1996 gedurende twee weken voor een ieder ter inzage
gelegen. Op de tekeningen is vrij gedetailleerd de
toekomstige situatie aangegevenOverigens was de
informatie-bijeenkomst van 16 december 1996 - waarvoor
men huis aan huis een uitnodiging heeft ontvangen -
met name ook bedoeld om informatie te verstrekkenOok
konden hierbij specifieke gevallen aan de hand van de
tekeningen nader besproken worden.
Explmaatschappij ES-KA Leeuwarden B.V., Nuenen
Een goede bereikbaarheid is in het huidige ontwerp ver
te zoeken/voor verkeer vanuit Leeuwarden is geen af
slagvoorziening getroffen.
De bereikbaarheid van de bedrijven wordt niet minder.
Er is geen overleg geweest met de bedrijven noordelijk
van Bootsma.
Op de kwestie van het overleg met belanghebbenden zijn
wij hiervoor reeds ingegaan.
Overleg over een stukje grond dat nodig is voor de
reconstructie (o.a. voetpad) heeft tot nu toe nog niet
plaatsgevonden
Ook hier zijn wij reeds op ingegaanEr vindt inmid
dels overleg plaats.
Het pand Mr. P.J. Troelstraweg 183 ligt in de nieuwe
situatie dermate dicht tegen de openbare weg aan, dat
van een verkeersonveilige situatie kan worden gespro
ken
Voor het pand blijft nog een tuin over met een diepte
van ca. 4 m, zodat van een verkeersonveilige situatie
geen sprake is.
- Een rapportage m.b.t. een onderzoek van geluidsover
last en trillinghinder werd node gemist.
Aan deze aspecten is hiervoor reeds aandacht geschon
ken
Aannemersbedrijf Y. de Jong, Mr. P.J. Troelstraweg 171.
- Met zijn bedrijf is nooit overleg gepleegd.
Blad 13
De reconstructie heeft in dit geval geen ingrijpende
consequenties voor de bedrijfsvoering, terwijl evenmin
een stukje grond nodig is. De heer De Jong heeft dan
ook alleen een uitnodiging ontvangen voor de informa
tiebijeenkomst.
Verder kan gesteld worden dat de overige bedenkingen
overeenstemmen met die van andere belanghebbenden, op
de inhoud waarvan hierdoor reeds is ingegaan
De heer W. van der Meer, mr. P.J. Troelstraweg 189.
Mevrouw P.M. Nagelhout, mrP.J. Troelstraweg 134a.
De laatste opmerking bij de bedenkingen van het Aanne
mersbedrijf Y. de Jong geldt ook voor de bedenkingen
van de heer Van der Meer, evenals voor een belangrijk
deel van de inhoud van de brief van mevrouw Nagelhout
(er zijn nog 16 identieke brieven ontvangen)
Specifieke bedenkingen mevrouw Nagelhout e.a.:
Aantasting van de verkeersveiligheid voor zowel de
aanwonenden als de overige verkeersdeelnemers.
Alhoewel er slechts een dwarsprofiel met een minimale
maatvoering haalbaar is binnen de uitgangspunten van
minimale verwerving en saneringwordt er niet ingele
verd op het aspect verkeersveiligheid
In een aan de bewoners van de mr. P.J. Troelstraweg
128 t/m 146 gerichte brief d.d. 18 oktober 1995 van de
projectleider (de brief ligt voor u bij de stukken ter
inzage) wordt nader ingegaan op het aspect verkeers
veiligheid.
Toename stankoverlast.
Eventuele toename van deze overlast heeft naar onze
mening geen directe relatie met de reconstructie
Een zeer scheve kosten-baten verhouding, waarbij h.i.
sprake is van verspilling van gemeenschapsgelden.
Wij verwachten dat er sprake zal zijn van een zinvolle
investering. Wij hebben reeds opgemerktdat indien
maatregelen ten behoeve van het openbaar vervoer ach
terwege blijven en de groei van de (auto)mobiliteit
doorzetde verliestijden op de corridor sterk zullen
toenemenhetgeen voor het vervoerbedrijf VEONN grote
financiële gevolgen heeft.
De reconstructie van de mr. P.J. Troelstraweg draagt
bij tot vergroting van de huidige en toekomstige ver
keersproblemen