Blad 12 Het verzoek om vrij stelling heeft m.i.v. 19 december 1996 gedurende twee weken voor een ieder ter inzage gelegen. Op de tekeningen is vrij gedetailleerd de toekomstige situatie aangegevenOverigens was de informatie-bijeenkomst van 16 december 1996 - waarvoor men huis aan huis een uitnodiging heeft ontvangen - met name ook bedoeld om informatie te verstrekkenOok konden hierbij specifieke gevallen aan de hand van de tekeningen nader besproken worden. Explmaatschappij ES-KA Leeuwarden B.V., Nuenen Een goede bereikbaarheid is in het huidige ontwerp ver te zoeken/voor verkeer vanuit Leeuwarden is geen af slagvoorziening getroffen. De bereikbaarheid van de bedrijven wordt niet minder. Er is geen overleg geweest met de bedrijven noordelijk van Bootsma. Op de kwestie van het overleg met belanghebbenden zijn wij hiervoor reeds ingegaan. Overleg over een stukje grond dat nodig is voor de reconstructie (o.a. voetpad) heeft tot nu toe nog niet plaatsgevonden Ook hier zijn wij reeds op ingegaanEr vindt inmid dels overleg plaats. Het pand Mr. P.J. Troelstraweg 183 ligt in de nieuwe situatie dermate dicht tegen de openbare weg aan, dat van een verkeersonveilige situatie kan worden gespro ken Voor het pand blijft nog een tuin over met een diepte van ca. 4 m, zodat van een verkeersonveilige situatie geen sprake is. - Een rapportage m.b.t. een onderzoek van geluidsover last en trillinghinder werd node gemist. Aan deze aspecten is hiervoor reeds aandacht geschon ken Aannemersbedrijf Y. de Jong, Mr. P.J. Troelstraweg 171. - Met zijn bedrijf is nooit overleg gepleegd. Blad 13 De reconstructie heeft in dit geval geen ingrijpende consequenties voor de bedrijfsvoering, terwijl evenmin een stukje grond nodig is. De heer De Jong heeft dan ook alleen een uitnodiging ontvangen voor de informa tiebijeenkomst. Verder kan gesteld worden dat de overige bedenkingen overeenstemmen met die van andere belanghebbenden, op de inhoud waarvan hierdoor reeds is ingegaan De heer W. van der Meer, mr. P.J. Troelstraweg 189. Mevrouw P.M. Nagelhout, mrP.J. Troelstraweg 134a. De laatste opmerking bij de bedenkingen van het Aanne mersbedrijf Y. de Jong geldt ook voor de bedenkingen van de heer Van der Meer, evenals voor een belangrijk deel van de inhoud van de brief van mevrouw Nagelhout (er zijn nog 16 identieke brieven ontvangen) Specifieke bedenkingen mevrouw Nagelhout e.a.: Aantasting van de verkeersveiligheid voor zowel de aanwonenden als de overige verkeersdeelnemers. Alhoewel er slechts een dwarsprofiel met een minimale maatvoering haalbaar is binnen de uitgangspunten van minimale verwerving en saneringwordt er niet ingele verd op het aspect verkeersveiligheid In een aan de bewoners van de mr. P.J. Troelstraweg 128 t/m 146 gerichte brief d.d. 18 oktober 1995 van de projectleider (de brief ligt voor u bij de stukken ter inzage) wordt nader ingegaan op het aspect verkeers veiligheid. Toename stankoverlast. Eventuele toename van deze overlast heeft naar onze mening geen directe relatie met de reconstructie Een zeer scheve kosten-baten verhouding, waarbij h.i. sprake is van verspilling van gemeenschapsgelden. Wij verwachten dat er sprake zal zijn van een zinvolle investering. Wij hebben reeds opgemerktdat indien maatregelen ten behoeve van het openbaar vervoer ach terwege blijven en de groei van de (auto)mobiliteit doorzetde verliestijden op de corridor sterk zullen toenemenhetgeen voor het vervoerbedrijf VEONN grote financiële gevolgen heeft. De reconstructie van de mr. P.J. Troelstraweg draagt bij tot vergroting van de huidige en toekomstige ver keersproblemen

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1997 | | pagina 53