4.5 Overzicht van formatie-uren ambtenaren en SW-medewerkers
schaal
schaal
schaal
totaal
totaal
uren
FTE
loongroep
loongroep
loongroep
totaal
totaal
At/m C1
C2 t/m E
F t/m I
uren
FTE
Prtoduktbegroting DS W
Dienst Stedelijke Werkvoorziening
Overzicht van formatie-uren ambtenaren
(uren per week)
1 -6
7-9
>10
Beleid, Financien en Informatie
129
95
72
296
8,20
Personeel en Organisatie
129
72
201
5,58
Facilitaire dienstverlening
30
126
156
4,34
Management
51
144
195
5,43
Produktieondersteuning
180
180
4,95
Commerciële dienstverlening
72
72
2,00
Uitvoering werkobjecten SW:
Binnenobjecten
36
252
288
8,00
Buitenobjecten
30
180
210
5,79
Werkervaringsprojekten
192
36
228
6,43
Totaal uren
276
1226
324
1826
50,72
Totaal FTE
7,68
34,04
9
50,72
SW-personeel
(uren per week)
Beleid, Financien en Informatie
144
36
180
5,0
Personeel en Organisatie
54
54
1,5
Facilitaire dienstverlening
234
432
36
702
19,5
Management
Produktieondersteuning
144
72
216
6,0
Commerciële dienstverlening
18
18
0,5
Uitvoering werkobjecten SW:
Binnenobjecten
6534
1980
234
8748
243,0
Buitenobjecten
2736
1692
108
4536
126,0
Werkervaringsprojekten
450
1350
198
1998
55,5
Totaal uren
9954
5814
684
16452
457
Totaal FTE
276,5
161,5
19
457
10
Prtoduktbegroting DS W
Dienst Stedelijke Werkvoorziening
5. RISICOPARAGRAAF
Samenhangend met de invoering per 1 januari 1998 van de nieuwe Wet sociale werkvoorziening wordt tevens een
wijziging voorzien van het financiële verdeelmodel dat momenteel door het Rijk wordt gehanteerd bij de verdeling van het
beschikbare subsidiebudget over de verschillende SW-bedijven. Of de nieuwe financieringssystematiek in zijn uiteindelijke
vorm ook daadwerkelijk per 1 januari 1998 wordt ingevoerd is nog onzeker, mogelijk wordt voor 1998 een
overgangsregeling toegepast. Hoewel getracht is op basis van de beschikbare informatie het budget voor 1998 zo goed
mogelijk te ramen, moet met klem gewezen worden op het hoogst onzekere karakter van deze raming, aangezien de
consequenties van de wijzigingen in de budget-allocatie voor de DSW thans niet zijn te concretiseren. Wel is inmiddels
duidelijk dat er ernstig rekening mee gehouden moet worden dat de in het kader van de Perspectiefnota 1998 nog gemelde
meevaller ad fl.200.000, als gevolg van een veronderstelde gunstige uitwerking van het nieuwe verdeelmodel, door
tegengestelde andere mutaties in het macrobudget, waarschijnlijk niet gerealiseerd zal worden. Hopelijk kan hieromtrent in
het kader van marap 97-2 meer zekerheid worden geboden.
11