4.5 Overzicht van formatie-uren ambtenaren en SW-medewerkers schaal schaal schaal totaal totaal uren FTE loongroep loongroep loongroep totaal totaal At/m C1 C2 t/m E F t/m I uren FTE Prtoduktbegroting DS W Dienst Stedelijke Werkvoorziening Overzicht van formatie-uren ambtenaren (uren per week) 1 -6 7-9 >10 Beleid, Financien en Informatie 129 95 72 296 8,20 Personeel en Organisatie 129 72 201 5,58 Facilitaire dienstverlening 30 126 156 4,34 Management 51 144 195 5,43 Produktieondersteuning 180 180 4,95 Commerciële dienstverlening 72 72 2,00 Uitvoering werkobjecten SW: Binnenobjecten 36 252 288 8,00 Buitenobjecten 30 180 210 5,79 Werkervaringsprojekten 192 36 228 6,43 Totaal uren 276 1226 324 1826 50,72 Totaal FTE 7,68 34,04 9 50,72 SW-personeel (uren per week) Beleid, Financien en Informatie 144 36 180 5,0 Personeel en Organisatie 54 54 1,5 Facilitaire dienstverlening 234 432 36 702 19,5 Management Produktieondersteuning 144 72 216 6,0 Commerciële dienstverlening 18 18 0,5 Uitvoering werkobjecten SW: Binnenobjecten 6534 1980 234 8748 243,0 Buitenobjecten 2736 1692 108 4536 126,0 Werkervaringsprojekten 450 1350 198 1998 55,5 Totaal uren 9954 5814 684 16452 457 Totaal FTE 276,5 161,5 19 457 10 Prtoduktbegroting DS W Dienst Stedelijke Werkvoorziening 5. RISICOPARAGRAAF Samenhangend met de invoering per 1 januari 1998 van de nieuwe Wet sociale werkvoorziening wordt tevens een wijziging voorzien van het financiële verdeelmodel dat momenteel door het Rijk wordt gehanteerd bij de verdeling van het beschikbare subsidiebudget over de verschillende SW-bedijven. Of de nieuwe financieringssystematiek in zijn uiteindelijke vorm ook daadwerkelijk per 1 januari 1998 wordt ingevoerd is nog onzeker, mogelijk wordt voor 1998 een overgangsregeling toegepast. Hoewel getracht is op basis van de beschikbare informatie het budget voor 1998 zo goed mogelijk te ramen, moet met klem gewezen worden op het hoogst onzekere karakter van deze raming, aangezien de consequenties van de wijzigingen in de budget-allocatie voor de DSW thans niet zijn te concretiseren. Wel is inmiddels duidelijk dat er ernstig rekening mee gehouden moet worden dat de in het kader van de Perspectiefnota 1998 nog gemelde meevaller ad fl.200.000, als gevolg van een veronderstelde gunstige uitwerking van het nieuwe verdeelmodel, door tegengestelde andere mutaties in het macrobudget, waarschijnlijk niet gerealiseerd zal worden. Hopelijk kan hieromtrent in het kader van marap 97-2 meer zekerheid worden geboden. 11

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1997 | | pagina 116