Blad 8 Artikel 7 Inhoud aanvraag; gelegenheid tot aanvullen aanvraag; niet behandelen onvolledige aanvraag 1 De aanvraag vermeldt in ieder geval a de naam en het adres van de aanvrager; b de dagtekening; c' de naam van de school en, voor zover van toepassing, het gebouw ten behoeve waarvan de voorziening is bestemd d welke voorziening wordt aangevraagd; e de onderbouwing van de noodzaak en de omvang van de gewenste voorziening; f de geplande aanvangsdatum van uitvoering van de voorz iening 2. In aanvulling op de in het eerste lid vermelde gege vens gaat de aanvraag vergezeld van; a vervallen b de aanduiding van de gewenste plaats waar de voor ziening moet worden gerealiseerd, indien het een voorziening betreft als bedoeld in artikel 2, onder a, onderdelen le tot en met 4e; c een rapportage waaruit de bouwkundige noodzaak blijkt indien het een voorziening betreft bestaande uit nieuwbouw ter gehele of gedeeltelijke vervanging van een gebouw, uit onderhoud aan een gebouw voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs, uit aanpassing aan de buitenzijde van een gebouw voor voortgezet onderwijs of uit herstel van een constructiefout d een begroting van de kosten gemoeid met de uitvoe ring van de voorziening, indien de aanvraag betrek king heeft op een voorziening waarop het gestelde in artikel 4, derde lid, laatste volzin van toepassing is e een voor aanbesteding gereed bouwplan en bouwbegro- ting, indien de aanvraag volgt op een toekenning van een vergoeding van de kosten van rcuwvoorbereiding als bedoeld in artikel 27. Bij de rapportage als bedoeld onder c wordt gebruik gemaakt van het door burgemeester en wethouders vast gestelde formulier 'Bouwkundige opname'. 3 Bij het ontbreken van een of meer gegevens als bedoeld in het eerste of tweede lid delen burgemeester en wet houders dit voor 15 februari schriftelijk mee aan de aanvrager. Daarbij wordt de aanvrager in de gelegen heid gesteld voor 15 maart de ontbrekende gegevens aan te vullen. Indien de aanvrager de vereiste ontbrekende gegevens niet heeft verstrekt voor 15 maart, besluiten burge meester en wethouders de aanvraag niet te behandelen. Blad 9 4 Indien een door burgemeester en wethouders in behande ling genomen aanvraag betrekking heeft op een voorzie ning voor een school waarvan de beoordeling van de noodzaak mede is gebaseerd op het aantal leerlingen van de betrokken school op de wettelijke teldatum van 1 oktober van het jaar waarin de datum genoemd in ar tikel 6 valt, dan zendt de aanvrager onverwijld aan burgemeester en wethouders een afschrift van de opgave als bedoeld in artikel 5, vierde lid onder IE. Indien het afschrift niet binnen twee weken na het tijdstip van de wettelijke teldatum is ontvangen, delen burgemeester en wethouders dit schriftelijk mee aan de aanvrager. Daarbij wordt de aanvrager in de gelegen heid gesteld het afschrift van de opgave alsnog binnen drie werkdagen na de datum van ontvangst van de mede deling in te dienen. Indien het afschrift van de opgave niet binnen de termijn bedoeld in de vorige volzin is verstrekt, besluit de raad de aanvraag niet te behandelen. 5 Een besluit om ingevolge het derde lid de aanvraag niet te behandelen wordt aan de aanvrager bekendge maakt binnen vier weken na het verstrijken van de daarin genoemde termijn. Een besluit om ingevolge het vierde lid de aanvraag niet te behandelen wordt binnen vier weken na het nemen van de daarin genoemde beslis sing bekendgemaakt aan de aanvrager. Artikel 8 Opgave ingediende aanvragen Burgemeester en wethouders verstrekken ter informatie aan de bevoegde gezagsorganen een opgave van de ingevolge artikel 6 en artikel 2 5 ingediende aanvragen. Deze opgave wordt binnen zes weken na het verstrijken van de inzenddatum aan de besturen toegezonden. Voor zover van toepassing geven burgemeester en wethouders daarbij aan welke aanvraag of aanvragen niet in behandeling worden ge nomen Paragraaf 2.2 Overleg voorafgaand aan vaststelling pro gramma en overzicht Artikel 9 Toelichting aanvraag; overleg over ingediende begroting 1 Na het in behandeling nemen van een aanvraag door bur gemeester en wethouders, kan de aanvraag voor 1 mei volgend op de datum als genoemd in artikel 6, door de aanvrager nader worden toegelicht. De toelichting kan

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1997 | | pagina 440