Sector/'Dienst-Begroting 1998
Bestuur en Concernstaf
4.4 Overzicht van productieve uren
improduct.
productieve uren
totaal
gem.
kengetal
Unit
uren
indirect
direct
uren
tarief
product.
Beleid
2.000
1.140
6.220
9.360
138
66
O&I
1.200
586
3.830
5.616
130
68
P&O
2.050
849
6.705
9.604
133
70
Financiën
2.783
1.167
9.060
13.010
133
70
Secretariaat
1.879
666
5.996
8.541
82
70
Totaal Dienst
9.912
4.408
31.811
46.131
0
69
gem. tarief (benadering van) het gewogen gemiddelde
kengetal productiviteit directe uren* 100/totaal uren
4.5 Overzicht van formatie-uren per eenheid
Overzicht formatie per functieschaal
(uren per week)
schaal
schaal
schaal
schaal
totaal
totaal
Unit
3 t/m 6
7 t/m 9
10 t/m 12
13 t/m 16
uren
FTE
Directie
36
36
1,0
P&O
152
36
188
5,2
O&I
108
108
3,0
Financiën
214
36
250
6,9
Beleid
36
108
36
180
5,0
Secretariaat
132
36
168
4,7
LIS-bureau
36
30
66
1,8
Totaal uren
132
72
618
174
996
28
Totaal FTE
3,7
2,0
17,2
4,8
27,7
1 FTE 36,00 uur/week
uren afgerond op hele uren
het verschil van 0,36 FTE t.o.v. bijlage IV wordt veroorzaakt door
een boventallige die niet in bovenstaande tabel is opgenomen
Sector/Dienst-Begroting 1998
Bestuur en Concernstaf
5. RISICOPARAGRAAF
Op grond van artikel 13 van de comptabiliteitsvoorschriften geldt vanaf 1995 de
verplichting om bij financiële documenten, zoals begroting, meerjaren-perspectief e.d.
inzicht te geven in de financiële risico's die de gemeente looptOm voor de dienst een
kader te scheppen welke onderdelen wel/niet in de risicoparagraaf genoemd moeten
worden, zijn de navolgende criteria gehanteerd, zoals die in de wet zijn opgenomen.
Gevolgen onzeker
omvang onzeker doch taxeerbaar
omvang onzeker niet taxeerbaar
omvang bekend
Gevolgen zeker
omvang onzeker doch taxeerbaar
omvang onzeker niet taxeerbaar
omvang bekend
voorziening
risicoparagraaf
voorziening
voorziening
risicoparagraaf
raming opnemen in exploitatie
In de risicoparagraaf behoren geen zaken thuis, die tot de normale bedrijfsvoering
moeten worden gerekend. Ditzelfde geldt ook voor decentralisatiemaatregelen en
bezuinigingsmaatregelen van de rijksoverheid. Immers elke rijks
(decentralisatie)maatregel houdt een element van onzekerheid in, zeker zolang de
exacte inhoud van de maatregel nog niet vaststaat. Ook eventuele gevolgen van
politieke beslissingen behoren niet in de risicoparagraaf te worden opgenomen.
Gemeentefondsuitkering
Het ligt in het voornemen de verfijning bodemgesteldheid ingaande 1999 aan te passen.
Naast een wijziging van de definitie zal dit vermoedelijk gepaard gaan met een
herziening van de uitkering. In het beleidsplan 1998-2001 is reeds rekening gehouden
met een tegenvaller van f300.000. De wijziging kan grotere financiële consequenties
inhouden.