Begroting 1998
Concern
Dienst Stedelijke werkvoorziening
Samenhangend met de invoering per 1 januari 1998 van de nieuwe Wet sociale
werkvoorziening wordt tevens een wijziging voorzien van het financiële verdeelmodel dat
momenteel door het Rijk wordt gehanteerd bij de verdeling van het beschikbare
subsidiebudget over de verschillende SW-bedrijven. Of de nieuwe financieringssystematiek in
zijn uiteindelijke vorm ook daadwerkelijk per 1 januari 1998 wordt ingevoerd is nog onzeker,
mogelijk wordt voor 1998 een overgangsregeling toegepast. Hoewel getracht is op basis van
de beschikbare informatie het budget voor 1998 zo goed mogelijk te ramen, moet met klem
gewezen worden op het hoogst onzekere karakter van deze raming, aangezien de
consequenties van de wijzigingen in de budget-allocatie voor de DSW thans niet zijn te
concretiseren.
Dienst Welzijn
Op het terrein van indicatiestelling in de zorgsector gaat de komende jaren veel veranderen.
Gemeenten hebben de taak opgelegd gekregen indicatieorganen op te richten, die komen tot
een onafhankelijke, integrale en objectieve indicatiestelling. In de toekomst moeten deze
indicatieorganen voor de gehele care-sector gaan indiceren.
Het jaar 1997 is een overgangsjaar, ingaande 1998 moet de oprichting van een dergelijk
indicatieorgaan een feit zijn. Besluitvorming dienaangaande zal voor deze datum binnen de
gemeenten plaats moeten vinden.
Bestuur en Concernstaf
Risico m.b.t. Gemeentefondsuitkering. Het ligt in het voornemen de verfijning
bodemgesteldheid ingaande 1999 aan te passen. Naast een wijziging van de definitie zal dit
vermoedelijk gepaard gaan met een herziening van de uitkering. In het beleidsplan 1998-2001
is reeds rekening gehouden met een tegenvaller van 300.000,-. De wijziging kan grotere
financiële consequenties inhouden.
33
Begroting 1998
Concern
10. SAMENVATTING CONCERNBEGROTING
(opmerkin
g: uren maal tarief vormen niet de gehele kostencomponent)
10.1 Productenmatrix externe beleidsproducten
code
Beleidsproduct
Uren
Lasten
Baten
Saldo
001.01
POLITIEK BESTUUR
0
3.427.100
0
-3.427.100
001
BESTUURSORGANEN
0
3.427.100
0
-3.427.100
002.01
BESTUURSONDERSTEUNING CONCERN
2.429
579.005
0
-579.005
002.02
BESTUURSONDERSTEUNING DIRECTEUR
1.983
320.800
108.200
-212.600
002.03
BESTUURSONDERSTEUNING SECTOREN
600
106.200
0
-106.200
002.04
SECRETARIAAT RAADSADVIES-CIE'S
2.299
235.100
0
-235.100
002.05
KABINETSZAKEN
419
55.200
0
-55.200
002.06
BESTUURLIJKE NETWERKEN
391
588.173
0
-588.173
002.07
BESTUURLIJKE PROJECTEN
3.538
485.389
0
-485.389
002
BESTUURSONDERSTEUNING
11.659
2.369.867
108.200
-2.261.667
003.01
PERSOONSINFORMATIE
4.504
768.664
88.900
-679.764
003.02
GBA-DATABANK
7.188
1.132.475
612.700
-519.775
003.03
IDENTIFICERENDE DOCUMENTEN
6.227
2.011.295
1.811.600
-199.695
003.04
ADVISERING DERDEN BURGERZAKEN
1.181
180.689
28.200
-152.489
003.05
BURGERLIJKE STAND
5.003
905.068
186.200
-718.868
003.06
VERKIEZINGEN
144
133.667
0
-133.667
003
BURGERZAKEN
24.247
5.131.858
2.727.600
-2.404.258
110.01
INTEGRAAL VEILIGHEIDSBELEID
333
50.366
0
-50.366
110.02
HANDHAVING OPENBARE ORDE
2.325
700.462
442.000
-258.462
110
POLITIE
2.658
750.828
442.000
-308.828
120.01
BRANDWEER
97.793
6.972.597
217.700
-6.754.897
120.04
RAMPENBESTRIJDING
1.012
562.640
87.400
-475.240
120
BRANDWEER EN RAMPENBESTRIJDING
98.805
7.535.237
305.100
-7.230.137
140.01
DIERENBESCHERMING
50
65.162
0
-65.162
140
OVERIGE BESCHERMENDE MAATREGELEN
50
65.162
0
-65.162
210.01
VERHARDINGEN
14.649
6.925.677
0
-6.925.677
210.02
KUNSTWERKEN
11.846
2.295.047
190.100
-2.104.947
210.03
STRAATVERLICHTING
0
2.755.131
0
-2.755.131
210.04
REINIGING VERHARDINGEN
18.600
2.676.187
812.000
-1.864.187
210.10
INFRASTRUCTURELE WERKEN
18.019
7.554.897
1.929.200
-5.625.697
210
WEGEN, STRATEN EN PLEINEN
63.114
22.206.938
2.931.300
-19.275.638
34