begroting 1998 Dienst Algemene Zaken Concernbeleid Een aantal ontwikkelingen op concernniveau in 1998 zijn bepalend voor de prioritering van de dienstactiviteiten. Hierbij moet worden gedacht aan het verder invoeren en verbeteren van het gedachtengoed van het verbeteringsproces "Leeuwarden In Stelling" (LIS), het Grote Steden Beleid, Veiligheid, concentratie van de middelenfuncties, treasuryfunctie, onderzoek naar verzelfstandiging van taakvelden. Leeswijzer De produktbegroting 1998 bevat in hoofdstuk 2 een korte beschrijving van de doelstellingen van de dienst en een opsomming van een aantal activiteiten of projecten voor volgend jaar. In hoofdstuk 3 zijn de veranderingen en ontwikkelingen weergegeven, welke mede als gevolg van de herstructurering zijn ontstaan. Vervolgens wordt in hoofdstuk 4 de nieuwe organisatie van de dienst weergegeven. In hoofdstuk 5 worden de risico's beschreven die door de dienst worden voorzien. En hoofdstuk 6 geeft een produktenmatrix en een opsomming van de produkten van de dienst. begroting 1998 Dienst Algemene Zaken 2. DOEL EN TAKEN VAN DE DIENST Als visie bij de herstructurering van de dienst is gekozen voor Een consequente klantgerichtheid, die bij al onze medewerkers hoog in het vaandel staat'. Onder klantgerichtheid wordt verstaan, dat onze medewerkers de klant (burgers en eigen medewerkers) centraal stellen en dat zij onze produkten en hun optreden zoveel mogelijk aanpassen aan de behoeften van de klant. Tegelijkertijd zullen ze daarbij de grenzen en randvoorwaarden in het oog houden. Dit betekent dat onze medewerkers zodanige verantwoordelijkheden en bevoegdheden krijgen, dat zij in staat zijn op bovengenoemde wijze te werken. Algemene Zaken is binnen het concern Leeuwarden de business unit voor de algemene dienstverlening aan burgers en andere afnemers. - Intern bestaat de dienstverlening uit: aanbieden en onderhouden van (infrastructurele) faciliteiten; onderhouden en distribueren van basisgegevensverzamelingen; innen van algemene belastingen. Extern bestaat de dienstverlening uit: (publieks)voorlichting; registratie van persoonsgegevens; verstrekken van (waarde)documenten aan burgers; verstrekken van gegevens uit de basisregistraties aan andere afnemers; raadpleegbare archieven. Algemene Zaken is daarbij geen koninkrijk binnen het concern, maar voert taken uit in een klant-leverancier-relatie met de opdrachtgever. De kwaliteit van de dienstverlening is: - betrouwbaar en deskundig; - conform de specificaties van de klant/opdrachtgever; - binnen de afgesproken tijd; - betaalbaar. De ons gestelde subdoelstellingen hierbij zijn: klant is tevreden ten aanzien van de verleende diensten de Dienst Algemene Zaken functioneert zo efficiënt mogelijk de medewerkers zijn goed opgeleid en op hun taak berekend de beschikbare middelen worden gericht op de realisering van deze doelstelling.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1997 | | pagina 296